DOGODKI

UDELEŽBA NA ZBORIH ČLANOV DU

Dne 31. 7. 2021 sem se udeležil zbora članov DU Mokronog Trebelno.

Več na: http://www.posrcumlad.si/mokronog-trebelno/novice.html


Dne 25. 7. 2021 sem se udeležil zbora članov DU Šentrupert.

Več na : http://www.posrcumlad.si/sentrupert/novice.html


Dne 22. 5. 2021 sem se na povabilo DU Otočec udeležil njihovega zbora članov. Izvolili so novega predsednika Antona Turka. Čestitam!

več fotografij

Več na: http://www.posrcumlad.si/otocec/novice.html


Dne 30. 6. 2021 sem se na povabilo DU Gradac udeležil njihovega zbora članov. Ob 60 letnici društva sem jim izročil veliko plaketo ZDUS.

Več na : http://www.posrcumlad.si/gradac/novice.html

fotografije


Dne 20. 6. 2021 sem se na povabilo udeležil zbora članov DU Podgorje Stopiče. Pripravili so tudi lepo priložnostno razstavo ročnih del.

Več na: http://dupodgorjestopice.blogspot.com/2021/06/druzenje-v-juniju.html#comment-form

fotografije

predsednik Dušan Kraševec

45. ŠPORTNE IGRE PZDU 2021 KONČANE

fotogalerija

.1. 7. 2021

45. ŠIU smo uspešno zaključili. Zaradi poznega začetka in kratkih rokov je prihajalo do nekaterih napak, za katere se vam opravičujemo. Svoje poglede in pripombe lahko pošljete na naš e naslov. 

KONČNI REZULTATI

Rezultate po posameznih panogah najdete tudi pod zavihkom DEJAVNOSTI – ŠPORT – ŠPORTNE IGRE PZDU

_____________________________________________________________________________

Vse o 45. ŠIU na

ŠPORTNE IGRE PZDU – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

Informacije:

Vodja KŠRGK: Franci Dragan, 051 322 206, dragan.franci@gmail.com

LIKOVNA KOLONIJA PZDU V MIRNI PEČI

V soboto, dne 19. 6. 2021  je v organizaciji Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine v Mirni Peči in okolici potekal slikarski ex tempore Mirna Peč 2021, na katerem je sodelovalo 20 slikarjev, 11 iz Likovne sekcije Jutro Društva upokojencev Novo mesto. Zahvaljujemo se organizatorju Pokrajinski zvezi društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine in Občini Mirna Peč, županu Andreju Kastelicu za topel sprejem in pohvalne zaključne besede na priložnostni razstavi v Mirni Peči. Organizacija dogodka je bila odlično izpeljana, za kar gre vsa pohvala g. Zagorc Karolu, ki je ves čas skrbel za ugodje udeležencev. Hvala vsem, ki ste sodelovali pri organizaciji in ostalim udeležencem, bili ste prijetna in delovna družba.  Karol Zagorc

Fotografije na Facebook-u

 Karol Zagorc1 / Karol Zagorc2

Društvo likovnikov Trebnje

Prispevek v Dolenjskem listu št. 25

LETNO SREČANJE ROKODELCEV 2021 V KOČEVJU

Letno srečanje rokodelcev ZDUS Slovenije 2021, ki ga je razpisala komisija za Tehnično kulturo pri ZDUS pod vodstvom predsednika komisije Branka Suhadolnika. Organizirala ga je  komisija pri ZDUS in DU Kočevje. Srečanja se je udeležilo 56 mojstrov, mojstric in vodij iz posameznih društev, iz 25 DU in 10 PZDU. Začetek srečanj je bil 2015, srečali smo se v Gornjem gradu, nato Puconcih, Gorišnici, Višnji Gori in Radljah ob Dravi. 

V programu so v nagovoru sodelovali: Barbka Bižal-Kolar predsednica DU Kočevje, ki je predstavila zgodovino in aktivnosti DU Kočevje. Janez Sušnik predsednik ZDUS, ki je poudaril pomen rokodelstva v ZDUS, Milica Korošec podpredsednica PZDU Dolenjske in Bele Krajine, ki je opisala rokodelske aktivnosti na Dolenjskem in Beli Krajini in Branko Suhadolnik predsednik komisije za Tehnično kulturo ZDUS, ki je prikazal vse letošnje aktivnosti na področju rokodelstva ZDUS. Med udeleženci je bila tudi podpredsednica ZDUS Vera Pečnik.

V pestrem kulturnem programu je nastopila društvena pevska skupina Mavrica, ki je ob spremljavi harmonikarja Gregorja Kuzme zapela Slovenske ljudske pesmi. Dramska skupina Kofetarice je zaigrala upokojenski skeč, ki je privabila vsem nasmeh na obraz. Plesna skupina Zimzelenke pa je zaplesala z dežniki Ples v Dežju. Vodja rokodelskega krožka Tatjana Novak je opisala rokodelsko dejavnost v DU, predstavila razstavo, ki so jo pripravile tukajšnje rokodelke DU.

Da pa v tej vročini nismo bili ne žejni ne lačni in je bilo na mizah dovolj hrane in hladne pijače je poskrbela društvena skupina 34 članov za postrežbo. Po končanem kulturnem programu smo si ogledali po ekipah razstavo ročnih del, ki je bila zelo skrbno in lepo pripravljena v društvenih prostorih z izdelki, ki so jih izdelali v času korone.

Vsa skupina se je odpravila na ogled mestnega jedra pod vodstvom vodiča Mihajla Petroviča. Ogledali smo si cerkev Sv. Jerneja in središče mesta, ter slišali kar nekaj zgodb iz zgodovine posameznih zgradb. Srečanje smo nadaljevali s kosilom in druženjem v gostišču Tušek- Jezero ob Rudniškem jezeru. 

Veselja in klepeta kar ni bilo konca, saj po  Kovid zaporah nam je le uspelo se zopet srečati, to nam je dalo energije in veselja za nadaljnje ustvarjanje.

Hvala DU Kočevje in Brankotu Suhadolniku za super odlično izpeljano srečanje in čudovit dan.  Udeleženci so ocenili, da je srečanje uspelo in naslednje leto se vidimo zopet v drugi PZDU.  Vam rokodelkam in rokodelcem pa želim lepe, zdrave in ustvarjajoče dni do decembra, ko se zopet srečamo v Delfinu v upanju, da nas tokrat nič ne ustavi.

Besedilo in foto: Marija Golob


Tudi letos smo skupaj Društvo upokojencev Kočevje in Komisija za tehnično kulturo ZDUS organizirali tradicionalno že šesto letno srečanje rokodelcev, ki je bilo 17. junija 2021 v Kočevju. Začetek srečanj je bilo leto 2015, ko smo se srečali v Gornjem Gradu, nato pa smo nadaljevali v  Puconcih, Gorišnici, Višnji Gori in Radljah ob Dravi.

Zbrali smo se v DU Kočevje, kjer so gostitelji pripravili ustrezni zunanji pokriti prostor na katerem se je zbralo 56 udeležencev iz 25 DU iz 10 PZDUS.

V programu so v nagovorih sodelovali: Barbka Bižal Kolar – predsednica DU Kočevje, ki je predstavila zgodovino in aktivnosti  svojega DU, Janez Sušnik – predsednik ZDUS, ki je poudaril pomen rokodelstva v ZDUS, Milica Korošec – podpredsednica PZDU Dolenjske in Bele Krajine, ki opisala rokodelske aktivnosti na Dolenjskem, Branko Suhadolnik – predsednik KTK ZDUS, ki je prikazal vse letošnje aktivnosti na področju rokodelstva v ZDUS.

V nadaljevanju so gostitelji izvedli zanimiv kulturni program: Pevska skupina Mavrica, je pod spremljavo harmonikarja Gregorja Kuzme zapela ljudske slovenske pesmi, dramska skupina Kofetarice je zaigrala zelo aktualni upokojenski skeč, plesna skupina Zimzelenke pa je zaplesala ples v dežju.

Skupaj je iz DU Kočevja sodelovalo v kulturnem programu in pripravi srečanja 34 članov DU.

Tatjana Novak, vodja rokodelskega krožka je opisala rokodelsko aktivnost v DU, predstavila rokodelsko razstavo, ki so jo pripravile njihove rokodelke in povabila vse udeležence, da si jo ogledajo v prostorih DU. Razstava je bila zelo zanimiva in izvirna in na njej je 8 rokodelk predstavilo izdelke, ki so jih naredile v času epidemije.

Po obisku razstave so si udeleženci ogledali središče Kočevja in cerkev sv. Jerneja. Vodič Mihajlo Petrovič je zanimivo predstavil zgodovino in zgodbe posameznih zgradb v Kočevju.

Srečanje smo nadaljevali s kosilom in druženjem v gostišču Jezero ob Rudniškem jezeru.

Udeleženci so ocenili, da je srečanje zelo uspelo in naslednje leto se vidimo spet v drugi PZDU.

Predsednik  KTK                                                                             

 Branko Suhadolnik                                                                                


V četrtek 17. junija 2021 je naše društvo v sodelovanju s komisijo za tehnično kulturo ZDUS organiziralo tradicionalno srečanje rokodelcev DU Slovenije. Prireditev smo organizirali v sklopu prireditev ob 70- letnici delovanja Društva upokojencev Kočevje in hkrati počastitvi delu članic krožka ročnih del.
Srečanja so se udeležili predstavniki 24 Društev upokojencev iz različnih krajev po Sloveniji, mnogi med njimi so bili celo prvič v našem lepem mestu. S pozdravnim nagovorom je srečanje otvorila predsednica DU Kočevje Barbka BIžal Kolar, o pomenu takih srečanj pa so v nadaljevanju spregovorili: predsednik ZDUS Janez Sušnik, podpredsednica PZDU Dolenjske in Bele Krajine Milica Korošec in predsednik za TKT ZDUS Branko Suhadolnik.
V kulturnem programu so zapele Ljudske pevke Mavrica z Leonom Behinom in harmonikarjem Gregorjem Kuzmo, za smeh je gledališka skupina Kofetarice poskrbela z ” Vročo linijo”, ” Ples v dežju” plesne skupine Zimzelenke pa je osvežil vroč poletni dan.
Prisotne je nagovorila tudi podpredsednica DU Kočevje in mentorica rokodelk Tatjana Novak, ki je prisotne povabila na ogled razstave ročnih del v prostore društva, kjer so bili razstavljeni izdelki narejeni doma v času korone, saj ustvarjalni prsti rokodelk tudi v tem času niso mirovali.
Goste je vodnik Mihael Petrovič nato popeljal na ogled mesta, druženje pa se je zaključilo s kosilom v Gostišču Jezero.
Kot predsednica društva bi se na koncu rada zahvalila vsem, ki so s svojim požrtvovalnim delom pripomogli k uspešni izvedbi srečanja ( Tatjani, Mariji, Silvi, Štefanu in Ivanu ), vsem nastopajočim in skupini za postrežbo, ki je za vse pripravila pogostitev.
S tako ekipo je lepo sodelovati in nobena ovira ni pretežka . HVALA
 
predsednica društva Barbka Bižal-Kolar

V četrtek, dne 17. Junija je v Kočevju potekalo Letno srečanje rokodelcev. Srečanje je skupaj s Komisijo za tehnično kulturo ZDUS organiziralo Društvo upokojencev Kočevje.
Srečanje je potekalo na odprtem prostoru pred zgradbo. Člani DU Kočevje so nas pričakali z aperitivom in nas res prijazno sprejeli. Srečanje se je udeležilo 59 vodij rokodelskih skupin, ki so v društvih zadolženi za rokodelstvo. Z našega društva smo se srečanja udeležile poleg predsednice Marije Turk, ki je tudi vodja rokodelcev na PZDU Dolenjske in Bele krajine, še Marija Slavec in moja malenkost.
Najprej nas je nagovorila predsednica DU Kočevje Barbka Bižal Kolar, nato je na oder povabila še predsednika ZDUS Janeza Sušnika, vodja Komisije za tehnično kulturo ZDUS Branka Suhadolnika ter podpredsednico PZDU Dolenjske in Bele Krajine Milico Korošec. Srečanja se je udeležila tudi podpredsednica ZDUS Vera Pečnik.
Gostitelji so poskrbeli za pester kulturni program. Nastopal je njihov pevski zbor, plesna skupina Zimzelenke, ter gledališka skupina Kofetarce. V DU Kočevje imajo že vrsto let Skupino za postrežbo, ki so skrbeli, da je bilo na mizi vedno dovolj hladne pijače, ter jedače.
Nato je sledil ogled razstave ročnih del, ter ogled mestnega jedra Kočevja. Po ogledu smo pojedli dobro kosilo na Kočevskem jezeru v gostilni Tušek.
Hvala gostiteljem, ter Branku Suhadolniku za odlično izpeljano srečanje.
 
Zapisala in foto: Tanja Lavrič, tajnica društva Loški Potok

poglej VIDEO

Facebook DU Loški Potok

Fotografije Anica Jesih

Fotografije Marija Golob

RAZGOVORI S PREDSEDNIKI NAŠIH DRUŠTEV

Po letnem programu dela PZDU opravljam pogovore s predsednicami in predsedniki naših društev.  Predsednik Dušan Kraševec

17. 5. 2021 na DU Kočevje. Prisotni: Barbka Kolar Bižal, Marija Turk, Milka Gornik, Mirko Pantar in Jožef Debeljak, odsotna Milojka Kolar.

26. 5. 2021 na DU Mirna. Prisotni: Milica Korošec, Barica Kraljevski, Darinka Krevs, Marjan Rozman, Peter Pavlin, Franc Marjan Anžlovar.

27. 5.2021 na DU Črnomelj. prisotni: Štefan Misja, Stane Golobič, Irena Mali, Franc Renko, Zvonko Radkovič, Ana Mikšič, Simon Vrlinič, Jože Mozetič.

Marjan Bratkovič, Metka Kovačič, Franc Nadu, Nina Presekar, Tone Mojstrovič

Novo mesto, 1. 6. 2021 na DU Novo mesto prisotni: Rožca Šonc, Rozina Kum, Mira Konček, Dušan Mikec, Karol Zagorc, Janez Franko, Slavko Staniša, Karel Sikošek, Anton Novak, Franci Dragan.

Zahvaljujem se vam za udeležbo. Predsednik Dušan Kraševec

ROŽCA ŠONC, PREJEMNICA NAJVIŠJEGA DRŽAVNEGA PRIZNANJA

Naša članica in strokovna vodja programa Starejši za starejše Rožca Šonc, je danes v predsedniški palači na Erjavčevi v Ljubljani prejela iz rok predsednika države Boruta Pahorja najvišje državno odlikovanje s področja prostovoljstva za leto 2020. ČETITAMO!

video – Sprejem ob podelitvi državne nagrade in priznanj na področju prostovoljstva za leto 2020

SEJE UO PZDU


Po dolgem času sestanek UO v “živo” v prostorih DU Novo mesto, dne 18. 5. 2021. 

Dne 17. 2. 2021 smo imeli 3. video sejo UO. Uspešno smo opravili vse točke, med drugim smo sprejeli letni program dela. Foto bo pa drugič. dk


2. video seja UO, 23. 12. 2020

V ponedeljek, dne 30. 11.2020 smo opravili prvo video sejo Upravnega odbora Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine. Šest članov se je uspešno povezalo preko Skaypa in v celoti “predelalo” dnevni red. dk


LIGA PZDU V KEGLJANJU S KROGLO NA VRVICI 2021

Glede na dober odziv pri izvedbi Lige petanka 2021 smo se v PZDU Dolenjske in Bele krajine odločili da jeseni pripravimo tudi  ligaško tekmovanje v igri kegljanje s kroglo na vrvici. 

Razpis lige PZDU v kegljanju s kroglo na vrvici

Začetek lige je predviden v jeseni po pravilih, ki veljajo za igre PZDU. Vsako društvo lahko prijavi največ 2 ekipe. Turnirski sistem bo določen na podlagi št. prijavljenih ekip.

PRIJAVE na dragan.franci@gmail.com ( 051 322 206 ) 

Predsednik komisije za šport                                      Predsednik PZDU

Franci Dragan                                                                 Dušan Kraševec

 

KEGLJANJE/VRVICA – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

RAZPIS LIGA PZDU V KEGLJANJU S KROGLO NA VRVICI  – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

PREVERJANJE TEMELJNIH SPRETNOSTI ODRASLIH, TUDI STAREJŠIH

Spoštovani

na vas se obračamo v zvezi z možnostjo brezplačnega preverjanja spretnosti z Spletnim Vprašalnikom Ocenjevanje spretnosti – SVOS. Na Andragoškem centru Slovenije namreč teče nacionalni projekt Razvoj kompetenc odraslih 2016-2022<https://pismenost.acs.si/projekti/ess-6/> (pod okriljem Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Evropskega socialnega sklada), v okviru katerega želimo nagovoriti odrasle prebivalce RS Slovenije, da si okrepijo temeljne spretnosti.

Spletni vprašalnik SVOS je edini inštrument, ki meri temeljne spretnosti odraslih vseh starosti in je brezplačno dostopen. Namenjen je tudi starejšim odraslim, saj so temeljne spretnosti zanje še posebej pomembne. Z njimi živijo bolj kakovostno življenje, lažje obvladujejo vsakdanje izzive, se soočajo z digitalno dobo, v kateri  živimo, skrbijo za svoje zdravje. Z vprašalnikom SVOS lahko preverijo svoje matematične in besedilne spretnosti, spretnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih ter uporabo teh spretnosti.

Z možnostjo ocenjevanja spretnosti odraslih odgovarjamo na pomemben slovenski problem, ki ga je obelodanila mednarodna raziskava spretnostih odraslih PIAAC 2016: vsak 4. prebivalec Slovenije ima prenizko razvite spretnosti, da bi lahko učinkovito deloval v vsakdanjem življenju in delovnem okolju. Cilj projekta je dvig spretnosti odraslih v Sloveniji oz. zmanjševanje razvojnega zaostanka Slovenije na področju spretnosti za bolj kakovostno življenje Slovencev.

Veseli bomo, če bi tudi člane vašega društva informirali o možnosti brezplačnega ocenjevanja lastnih spretnosti. Verjamemo, da bi aktivnejše upokojence, ki so digitalno pismeni, zanimalo kakšne so njihove temeljne spretnosti in bi jim bil vprašalnik SVOS zanimiv.

Več o vprašalniku je na voljo tudi na spletni strani https://svos.acs.si.

 Za vse dodatne informacije, vprašanja pa smo vam z veseljem na voljo.

Monika Zalokar

Središče za raziskovanje in razvoj / Research and development Andragoški center Slovenije / Slovenian Institute for Adult Education Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana, Slovenija

T: +386 1 77 72 598

E:  [monika.zalokar@acs.si]monika.zalokar@acs.si

url: http://www.acs.si<http://www.acs.si/> , https://pismenost.acs.si/ , https://pismenost.acs.si/svos/

NADALJEVANJE LIGE PETANKA PZDU DBK 2021

Ker zaenkrat ni mogoče pripraviti tekem ŠIU v večjem številu udeležencev, smo v PZDU Dolenjske in Bele krajine pripravili ligaško tekmovanje v igri petanka. Na razpis se je prijavilo 19 društev s skupno 32 ekipami. Na tekmi je trenutno lahko prisotnih do 10 oseb!

V sredo, dne 24. 3. 2021 smo opravili žreb tekmovanja v ligi petanka DBk 2021. V času med 1. in 12. 4. 2021 je bila liga prekinjena, z 12. 4. pa nadaljujemo!

REZULTATE, razpored in ostalo najdete na (klik) ŠPORTNE IGRE PZDU-PETANKA

Rezultate takoj po končani tekmi sporočite Mileni! (telefonično, SMS, E pošta)

Informacije in pošiljanje rezultatov: Milena Iskra, tel. 040 900 968, milena.iskra@gmail.com

Dosledno upoštevamo navodila NIJZ in se tekmovanja v ligi udeležujemo na lastno odgovornost.

Pripravljamo tudi ligaško tekmovanje v kegljanju s kroglo na vrvici in balinanju. Informacije in prijave pri vodji KŠRGK Franci Dragan, 051 322 206, dragan.franci@gmail.com

LIGA VETERANOV V PETANKI

Liga veteranov Dolenjske in Bele krajine je končana. V organizaciji ŠDP Trebnje, ter ob podpori in sodelovanju vseh tekmovalnih ekip, smo dne 31. 3. 2021, s finalno tekmo za prvo mesto, zaključili ligo veteranov v petanki za leto 2020. Žal te v preteklem letu nismo uspeli zaključiti zaradi omejitev druženja. Celotno tekmovanje je potekalo v športnem duhu in brez večjih zapletov.

Končni vrstni red tekmovalnih ekip je :

  1. DU Trebnje
  2. Krvica
  3. Uršna Sela
  4. ŠDP Trebnje
  5. DU Prečna
  6. Tigri
  7. DU Mali Slatnik
  8. Semič 1
  9. Šentjernej
  10. Semič 2
  11. Mirna 1
  12. Mirna 2

Prav tako smo že pričeli z ligo 2021, ki pa za spremembo od veteranske lige, ne vključuje starostne omejitve, niti ne deli glede na spol, morebitno invalidnost, članstvo v društvih upokojencev. Tekmovalci so lahko iz katerega koli kraja na območju Dolenjske in Bele krajine.

Vsem tekmovalcem čestitam za uvrstitev!                                

Božo Kodrič


5. 10. 2020

Športno društvo petanke ( ŠDP ) Trebnje je organizator lige v petanki za starejše, s katero smo pričeli 12. 8. 2020. Tekmujejo tri članske ekipe z možnostjo dveh rezerv. Torej ekipa lahko šteje tri do pet tekmovalcev, ne glede na spol. Pogoj je dopolnitev starosti 60 let v letu prijave in 55 let za invalide.  Trenutno tekmuje 12 ekip v dveh skupinah. V katerih vsaka ekipa igra z vsako, enkrat doma, drugič v gosteh, tako v 10 kolih. Po koncu medsebojnega razigravanja, se v finalnem obračunu, na igriščih v Trebnjem, pomerijo obe skupini v navskrižnem sistemu. Prvi iz prve skupine proti drugemu iz druge skupine, ter obratno. Nato tretji iz prve skupine proti četrtemu iz druge skupine, in obratno. Tako se nadaljuje tudi za ostale ekipe, do konca. Prvi trije dobijo medalje, ostali manjša praktična darila.

info: Božo Kodrič – 040 633 154 – bkodric@gmail.com

POSLOVIL SE JE DRAGO SAJE, DOLGOLETNI PREDSEDNIK DU MIRNA PEČ

Dne 2. marca 2021 je umrl Drago Saje, dolgoletni predsednik in častni član društva upokojencev Mirna Peč. Od njega smo se poslovili 6. marca na mirnopeškem pokopališču. Oktobra 2020 je praznoval 90. rojstni dan. Od leta 2017 je bil varovanec doma starejših v Domu sv. Katarine v Mengšu.

Drago Saje je bil rojen 21. 10. 1930 na Velikem Kalu pri Mirni Peči. Poleg rojstnega doma sta si z ženo Francko zgradila hišo. V zakonu so se jima rodili štirje otroci. Zaposlil se je na železnici, na začetku kot premikač. Ob delu se je izobraževal in nastopil delovno mesto prometnika, ki ga je opravljal skoraj 40 let. Po upokojitvi se je včlanil v krajevno društvo upokojencev in leta 1992 postal predsednik. To službo je opravljal dvajset let, nato pa je bil še štiri leta njen podpredsednik. Med drugimi je bil pobudnik ustanovitve Pevskega zbora Rožmarin in v njem aktivno sodeloval vse do pred nekaj leti, ko se je zaradi bolezni umaknil. V društvu je deloval na literarnem področju in izdal pesniško zbirko. S svojim mirnim pristopom je vzpostavil dobre pogoje za delo ter pripomogel k razpoznavnosti in ugledu društva. Za svoje rezultate dela je prejel kar nekaj priznanj. Med drugimi društveno priznanje za večletno uspešno delo v dobrobit upokojencev in naziv častnega člana društva upokojencev Mirna Peč. Za delovanje v društvu upokojencev je prejel veliko zlato plaketo Zveze društev upokojencev Slovenije in plaketo Občine Mirna Peč. Bil je tudi član društva čebelarjev, čas pa si je zapolnil z delom v vinogradu. Tudi po končanem aktivnem delovanju v društvu se je našemu povabilu rad odzval in bil vedno dobrodošel med nami.

Drago, za tvoj prispevek, ki si ga v svojem dolgem in plodnem življenju dal, se ti zahvaljujemo. Ohranili te bomo v lepem spominu.

Od nas se je poslovil Drago Saje
Vir: MojaObčina.si

KAKO IZVESTI ZBOR ČLANOV ?



Novo leto prinaša nove izzive za prav vsakega od nas. Na PZDU DBk se zavedamo, da se društva v trenutni dani situaciji soočate tudi z izzivi glede organizacije zborov članov ter sej in skupščin delovnih teles v vaših organizacijah, saj fizični stiki niso zaželeni prav zaradi morebitnega poslabšanja epidemiološke situacije v državi. Ali lahko izvedete seje svojih organov na daljavo, čeprav te možnosti vaši akti ne predvidevajo?

Mnoge organizacije se ob ponovni razglasitvi epidemije in nadaljevanju izjemnih razmer, ki bodo po napovedih lahko trajale še nekaj časa, ponovno ukvarjajo z vprašanjem, ali lahko izvajajo seje zbora članov ali drugih organov na daljavo, čeprav te možnosti nimajo izrecno predvidene v statutu ali drugem aktu.

MOŽNOST IZVEDBE KORENSPONDENČNE SEJE ZBORA ČLANOV

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (t. i. 6. Protikorona zakon-Ur. l. št. 175/20 z dne 27. 11. 2020, začetek veljavnosti 28. 11. 2020) v 114. členu določa možnost korespondenčnega sklica in izvedbe zbora članov.


114. člen
(sklic in izvedba zbora članov društva, zveze društev oziroma podružnice tujega društva)
(1) Ne glede na določbe temeljnega akta oziroma statuta lahko društvo, zveza društev oziroma podružnica tujega društva (v nadaljnjem besedilu: društvo) v času do preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19, o najpomembnejših odločitvah skliče in izvede zbor članov društva korespondenčno, če lahko zagotovi enakopravnost sodelovanja vseh članov. Za sklic, izvedbo in odločanje na korespondenčnem zboru članov društva se uporabljajo določbe temeljnega akta društva.

(2) Če je zastopniku ali članu organov upravljanja društva v času veljavnosti ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19 potekel mandat za zastopanje oziroma opravljanje funkcije, določen s temeljnim aktom oziroma statutom, se mu mandat podaljša do prvega zbora članov, ki sledi poteku mandatne dobe, če društvo zbora članov ne more sklicati na način, določen s prejšnjim odstavkom. Društvo je dolžno sklicati zbor članov najpozneje v treh mesecih od preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19.


Tehnična izvedba sej organov v aktih nevladnih organizacij pogosto sploh ni točno določena, kar pomeni, da je lahko izvedba na daljavo, denimo z videokonferenco, že v osnovi (torej tudi brez izjemnih razmer) skladna z akti.


PREVERITE TEMELJNI AKT (STATUT) ORGANIZACIJE


Seja z uporabo videokonference je pri mnogih organizacijah možna na način, da se upoštevajo vsa pravila aktov. Izvedba na daljavo ni neskladna z akti zgolj zato, ker v njih ni izrecno predvidena, ampak šele v primeru, če pri izvedbi na daljavo res ni mogoče upoštevati vseh pravil. Smiselno je pogledati vsebino aktov in preveriti, ali je mogoče s katerim načinom izvedbe na daljavo upoštevati vsa pravila.

Če pravila organizacije predvidevajo le izvedbo seje organa z osebnim srečanjem v živo, izvedba sej na daljavo ni možna brez spremembe temeljnega akta ali pravilnikov.

V tem primeru so trenutne izjemne okoliščine tiste, ki lahko upravičijo kršitev pravila, da se seje izvedejo z osebnim srečanjem v živo, in drugih s tem povezanih pravil. Okoliščine namreč trenutno onemogočajo normalno izvedbo sej v živo – tako zaradi predpisov (npr. prepovedan prehod med občinami in regijami) kot tudi zato, ker izvedba seje v živo glede na trenutno stanje pomeni nesorazmerno tveganje za zdravje članov (še toliko bolj, če gre za rizične skupine, starejše, bolne). V okoliščinah, v katerih se nahajamo, bi ne glede na pravila društva tako lahko celo ugotovili, da bi izvedba seje z osebnim srečanjem (ki je sicer v skladu s pravili) bolj omejevala pravico člana do odločanja kot pa izvedba prek spleta, saj bi član za odločanje z osebno navzočnostjo moral nesorazmerno tvegati svoje zdravje.


UPORABEN PRIMER KAKO SE ODLOČITI GLEDE IZVEDBE SEJE

Pri odločanju, ali izvesti sejo na daljavo, ki krši kakšno pravilo vaše organizacije je treba predvsem pretehtati oz. primerjati:

  • interese vaše organizacije in članov, ki se ščitijo z upoštevanjem pravil o izvedbi seje in
  • interese, ki se varujejo z izvedbo na daljavo.

PRIMER: ZBOR ČLANOV DRUŠTVA ALI KLUBA
Če se z izvedbo na daljavo ne krši nobeno pomembno pravilo, ki bi resno posegalo v pravice članov do odločanja, hkrati pa izvedba seje v živo, ki je po pravilih, krši priporočila inštitucij, ogroža javno zdravje in zdravje članov, v najslabšem primeru pa od članov celo terja kršitev predpisov, je seveda izvedba na daljavo lahko upravičena, medtem ko izvedba v živo ni.

Pomembno pri presoji je tudi to, ali je odločitev v danem trenutku nujna – ali je torej seja v tistem trenutku nujna za zaščito interesov članov in društva, ali je bolj smiselna odložitev seje do izteka izjemnih razmer. Glede na to, da te izjemne razmere utegnejo trajati še precej časa, je pogosto v interesu organizacije in njenih članov ter uporabnikov, da se seja opravi, oziroma je to potrebno za delovanje društva.

Navedeno ne velja le za čas razglašene epidemije, ampak je podoben razmislek s tehtanjem interesov možno opraviti v celotnem času izjemnih razmer. Tudi če inštitucije zbiranja in srečanja zgolj odsvetujejo oz. takšna izvedba krši zgolj priporočila, ali na primer če organizacija ugotovi, da za njene člane obstajajo posebna tveganja (denimo, ker so nekateri člani so rizične skupine, bolniki, starejši), je izvedba seje zbora članov na daljavo lahko upravičena.


IZVEDBA SEJE NA DALJAVO – KAKO JO IZVESTI?

  • Na dnevni red seje na daljavo umestite le zadeve, o katerih mora organ nujno odločati.
  • Članom pošljete obvestilo o sklicu seje, kjer navedete, da se seja organa zaradi preprečevanja širitve okužbe s koronavirusom in ob upoštevanju predpisanih ukrepov ter priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje izjemoma izvede na daljavo. Obvestilo pošljete na način, kot se vedno sklicuje seja organa.
  • Pri sklicu in izvedbi seje ter glasovanja na daljavo smiselno uporabljajte vsa druga pravila organizacije, ki veljajo za običajne seje organa (roki za sklic, posredovanje gradiv za glasovanje, predvidene večine, potrebne za sprejem sklepa, in podobno).
  • V obvestilu članom organa določite in pojasnite tehnični način izvedbe seje, tj. kakšen bo način razprave in glasovanja (npr. po navadni pošti, po elektronski pošti na določen naslov, na konferenčnem klicu, preko razpoložljivih spletnih platform, itd.).
  • Obvestilu priložite vsa gradiva, ki so potrebna za odločanje.
  • Če boste glasovanje izvedli pisno (po elektronski ali navadni pošti), v obvestilu določite rok trajanja seje oz. rok za glasovanje o predlaganih sklepih seje. Priporočljivo je, da je rok za glasovanje vsaj tri dni za glasovanje po elektronski pošti oz. vsaj pet do sedem dni za glasovanje po navadni pošti. Nekaj dodatnih dni dopustite še za razpravo. Če se seja prične takoj ob samem sklicu, pa pri določitvi roka za glasovanje upoštevajte tudi rok za sklic seje organa (rok od sklica seje do poteka glasovanja ne sme biti krajši od roka za sklic seje, ki je določen v statutu).
  • Tudi pri seji, ki v celoti poteka pisno, omogočite razpravo pred glasovanjem tako, da zberete stališča članov organa in dostop do njih omogočite članom vse do roka za glasovanje (npr. prejete pripombe objavite na spletni strani, jih posredujete po elektronski pošti vsem članom, odgovarjate na vprašanja po telefonu, …). Za razpravo lahko določite tudi poseben rok, do katerega lahko člani pošljejo svoje komentarje. Lahko pa iz praktičnih razlogov določite tudi, da razprava in glasovanje potekata istočasno, tako da lahko člani organa glasujejo takoj in ne šele po koncu razprave. Pri izvedbi seje po elektronski pošti bodite pozorni tudi na pravila varstva osebnih podatkov organizacija ne sme razkriti elektronskega naslova posameznikov drugim, če za to nima soglasja ali druge podlage. Zato obvestila pošiljamo v t. i. »skriti kopiji«.

Glej tudi

NAVODILO DRUŠTVOM UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19


(klik) Kako izvesti zbor članov na daljavo?

(klik) Spletna orodja za izvedbo zbora članov društva na daljavo

(klik) Kako izvesti tajno glasovanje na korespondenčni seji?

Vir informacije je Zavod center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij (CNVOS)


Sklepa kolegija predsednika ZDUS z dne 23.12.2020

Sklep št. 21: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj se zbori članov DU izvedejo na korespondenčen način, pri čemer je potrebno zagotoviti vse podlage za izvedbo, oz. se s sklicem počaka na čas, ko bodo razmere dopuščale izvedbo v živo, saj se je pri korespondenčni seji potrebno zavedati administrativnega in finančnega bremena za DU.

Sklep št. 22: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj DU članarino poberejo na način, kot si bodo določili sami, pri čemer se zavedamo trenutne situacije zaradi epidemije in običajnih poti pobiranja letne članarine.


PROGRAM DELA PZDU

Okvirni program v katerem sodelujejo društva, ki se bo prilagajal korona ukrepom, zato termini niso določeni!

 Naše tradicionalne prireditve

– Srečanje upokojencev naše pokrajine, ? – 12. junij ob 9. uri v Trebnjem

– Rokodelske delavnice – jesen

– Zbor članov,

– Srečanje literatov,

– Srečanje pevskih zborov, Sodražica – jesen

– Likovna kolonija, organizator DU Mirna Peč – Karol Zagorc

Fotografsko ustvarjanje – Karol Zagorc

– izvedba 45. ŠIU PZDU Dolenjske in Bele krajine –  Povzamemo organizacijo iz leta 2020 – termini bodo določeni naknadno, ko bo dopuščeno ustrezno število zbiranja.  Podrobnosti v Biltenu 1 2020 (ŠPORTNE IGRE PZDU )

– jesen 2021 udeležba zmagovalcev ŠIU na državnih športnih igrah (DŠI) upokojencev

– Večer ljudske pesmi in plesa (poskus z novo prireditvijo!) 

–  Letovanje v hotelu Delfin med 20. februarjem in 1. marcem – ODPOVEDNO

FEBRUARJA 2021 Z BREZPLAČNIM PREVOZOM V HOTEL DELFIN V IZOLO – brezplačen prevoz – PREKLIC

Sodelovali bomo na:

–      Dnevi medgeneracijskega sožitja: MAJ 2021  (Gospodarsko razstavišče, Ljubljana)

–      Likovna kolonija – Izola, (Hotel Delfin Izola)

–      Dramske delavnice ZDUS: (Hotel Delfin Izola),

–      Rokodelske delavnice ZDUS,

Dušan Kraševec, predsednik

NAVODILO DRUŠTVOM UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19


NOVO NAVODILO ZDUS DRUŠTVOM UPOKOJENCEV TER POKRAJINSKIM ZVEZAM DRUŠTEV UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19,  1. 2. 2021

  1. Navodila in predloge preventivnih ukrepov ter njihove posodobite, spremembe in dopolnitve, je ZDUS pridobil od zunanjih pogodbenikov: Zdravstveni dom Ljubljana Šiška, Center medicine dela, prometa in športa, Derčeva 5, Ljubljana in Varnostni inženiring Koser, Sandi Koser s.p. od dne 7.5.2020 dalje. Dne 7.12.2020 je bila prav tako izdana nova ocena tveganja št. 2/2020, s katero so se seznanili funkcionarji, zaposleni in pogodbeniki ZDUS. 
  1. Še vedno velja začasna delna omejitev gibanja ljudi in omejitev oz. prepoved zbiranja ljudi. Prehajanje med občinami v regiji prebivališča, ki je epidemiološko manj slaba, je mogoče za nekatere izjeme, med drugim zaradi prihoda na delo in odhoda z dela ter izvajanja nujnih delovnih nalog, odpravljanja neposredne nevarnosti za zdravje, življenje in premoženje, varstva in pomoči osebam, ki so potrebne podpore, oziroma zaradi oskrbe ali nege družinskih članov ali če gre za izvajanje starševske skrbi in stikov z otrokom, dostopa do lekarn, zdravstvenih in sanitarnih storitev ter zdraviliškega zdravljenja, dostopa do storitev za nujne primere, dostopa do izvajanja nalog, povezanih z delovanjem pravosodnih in upravnih organov ter organov pregona, dostopa do storitev za osebe s posebnimi potrebami, dostopa do trgovin ali storitev v drugi občini, če so bližje prebivališču osebe, kot so te trgovine ali storitve v občini prebivališča, ali če jih v občini prebivališča ni,… Omejitev gibanja med občinami v regiji prebivališča ne velja za zaposlene, ki hodijo na delo in z dela v drugo občino in ne velja za prostovoljce, ki svoje prostovoljsko delo opravljajo v organizaciji, ki ima svoje prostore v drugi občini. Za prehajanje občin v regiji imejte vedno s seboj izjavo in dokazilo. 
  1. Zbor članov društva je mogoče sklicati na korespondenčen način, tudi v primeru, če v pravilih oz. temeljnem aktu ta možnost ni določena. Najpomembnejše odločitve lahko sprejmete na korespondenčen način (pisno, e-pošta, telefon), pri čemer morate upoštevati načelo enakopravnega sodelovanja članov, pravočasno obveščanje vseh članov o sklicu in gradivu, možnost oddaje glasu ter takojšnje obvestilo o izidu glasovanja. Tak način velja ves čas trajanja začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oz. prepovedi zbiranja ljudi. 
  1. Veliko društev ima letos volilno leto. Glede na vse omejitve, je mogoče avtomatsko podaljšanje mandata funkcionarjem in članom organov društva in sicer do prvega zbora članov, ki ga bo mogoče izvesti v fizični obliki in najpozneje v treh mesecih po sprostitvi ukrepov. Velja v primeru, da zbora članov na noben način ni mogoče izvesti na korespondenčen način. 
  1. Članarina naj se pobira po ustaljenem postopku. Društvom priporočamo, da se poslužujejo brezkontaktnih načinov pobiranja članarine, na primer s plačilom na TRR društva ali po položnici. V primeru pobiranja članarine na domovih članov, naj le-to poteka brezkontaktno in pod ustreznimi zaščitnimi in higienskimi ukrepi. Kot primer dobre prakse navajamo primer DU Senovo, ki je svojim članom že pred koncem leta 2020 poslalo prijazno pismo. Odzivi članov so bili pozitivni. Ker se zaradi slabše epidemiološke slike v regiji niso želeli izpostavljati zaradi pobiranja članarine, so s pomočjo programa za vodenje evidenc članstva ORPO natisnili UPN obrazce (položnice) in jih nato sami raznosili na teren ter jih članom oddali v poštni nabiralnik. In odziv? Do konca januarja so pobrali članarino za leto 2021 v 53,2 % in celotno članarino za Vzajemni posmrtninski sklad. 
  1. Društva opozarjamo na določilo, da lahko občine nevladnim organizacijam za preteklo leto izplačajo celotna proračunska in pogodbena sredstva za neizvedene aktivnosti, pri čemer velja, da morajo biti aktivnosti izvedene do konca leta 2021. 
  1. Prostovoljke in prostovoljci programa Starejši za starejše pozivamo naj uporabnike obiskujejo v nujnih primerih in povsem zdravi ter pri tem upoštevajo vse higienske ukrepe in priporočila.
  2. Izplačila posmrtnin Vzajemnega posmrtninskega sklada (VPS) nakazujemo tekoče. Lahko pa pride tudi do večdnevnega zamika izplačila, saj je delovanje strokovne službe ZDUS še vedno okrnjeno. Svetujemo, da ob upoštevanju varstva osebnih podatkov, zahtevke za izplačilo posmrtnin DU pošiljate po e-pošti na vzajemna@zdus-zveza.si. Če to ni mogoče, pa zahtevek lahko pošljete z navadno pošto. Enako naj ravnajo svojci z dostavo dokumentacije. 

 Posameznikom priporočamo, da se kljub sproščanju nekaterih splošnih ukrepov, držite priporočil in ne odhajate po različnih opravkih, če to ni nujno potrebno.

Več na strani KORONAVIRUS

Glej tudi

KAKO IZVESTI ZBOR ČLANOV

GOV.SI – JUGOVZHODNA REGIJA