DOGODKI

RAZGOVORI S PREDSEDNIKI NAŠIH DRUŠTEV

Po letnem programu dela PZDU opravljam pogovore s predsednicami in predsedniki naših društev.  Predsednik Dušan Kraševec

17. 5. 2021 na DU Kočevje. Prisotni: Barbka Kolar Bižal, Marija Turk, Milka Gornik, Mirko Pantar in Jožef Debeljak, odsotna Milojka Kolar.

26. 5. 2021 na DU Mirna. Prisotni: Milica Korošec, Barica Kraljevski, Darinka Krevs, Marjan Rozman, Peter Pavlin, Franc Marjan Anžlovar.

27. 5.2021 na DU Črnomelj. prisotni: Štefan Misja, Stane Golobič, Irena Mali, Franc Renko, Zvonko Radkovič, Ana Mikšič, Simon Vrlinič, Jože Mozetič.

Marjan Bratkovič, Metka Kovačič, Franc Nadu, Nina Presekar, Tone Mojstrovič

Novo mesto, 1. 6. 2021 na DU Novo mesto prisotni: Rožca Šonc, Rozina Kum, Mira Konček, Dušan Mikec, Karol Zagorc, Janez Franko, Slavko Staniša, Karel Sikošek, Anton Novak, Franci Dragan.

Zahvaljujem se vam za udeležbo. Predsednik Dušan Kraševec

SEJE UO PZDU


Po dolgem času sestanek UO v “živo” v prostorih DU Novo mesto, dne 18. 5. 2021. 

Dne 17. 2. 2021 smo imeli 3. video sejo UO. Uspešno smo opravili vse točke, med drugim smo sprejeli letni program dela. Foto bo pa drugič. dk


2. video seja UO, 23. 12. 2020

V ponedeljek, dne 30. 11.2020 smo opravili prvo video sejo Upravnega odbora Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine. Šest članov se je uspešno povezalo preko Skaypa in v celoti “predelalo” dnevni red. dk


LIGA PZDU V KEGLJANJU S KROGLO NA VRVICI 2021

Liga petanka PZDU DBk 2021 je uspešno zaključena s finalnim turnirjem na Mirni. Sodelovalo je 19 društev, 32 ekip, izvedli smo 340 tekem.

Prvaki lige so petankarji DU Trebnje. Čestitke vsem nastopajočim.

Več na:

PETANKA – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

Ker zaenkrat ni mogoče pripraviti tekem ŠIU v večjem številu udeležencev, bomo v PZDU Dolenjske in Bele krajine pripravili ligaško tekmovanje v igri kegljanje s kroglo na vrvici. 

Razpis lige PZDU v kegljanju s kroglo na vrvici

Začetek lige je predviden po 20. maju v primeru zadostnega zanimanja. Igralo se bo po pravilih, ki veljajo za igre PZDU. Vsako društvo lahko prijavi največ 2 ekipe. Turnirski sistem bo določen na podlagi št. prijavljenih ekip.

PRIJAVE na dragan.franci@gmail.com ( 051 322 206 ) do 18.5.2021 

Predsednik komisije za šport                                      Predsednik PZDU

Franci Dragan                                                                 Dušan Kraševec

 

KEGLJANJE/VRVICA – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

RAZPIS LIGA PZDU V KEGLJANJU S KROGLO NA VRVICI  – PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

PREVERJANJE TEMELJNIH SPRETNOSTI ODRASLIH, TUDI STAREJŠIH

Spoštovani

na vas se obračamo v zvezi z možnostjo brezplačnega preverjanja spretnosti z Spletnim Vprašalnikom Ocenjevanje spretnosti – SVOS. Na Andragoškem centru Slovenije namreč teče nacionalni projekt Razvoj kompetenc odraslih 2016-2022<https://pismenost.acs.si/projekti/ess-6/> (pod okriljem Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Evropskega socialnega sklada), v okviru katerega želimo nagovoriti odrasle prebivalce RS Slovenije, da si okrepijo temeljne spretnosti.

Spletni vprašalnik SVOS je edini inštrument, ki meri temeljne spretnosti odraslih vseh starosti in je brezplačno dostopen. Namenjen je tudi starejšim odraslim, saj so temeljne spretnosti zanje še posebej pomembne. Z njimi živijo bolj kakovostno življenje, lažje obvladujejo vsakdanje izzive, se soočajo z digitalno dobo, v kateri  živimo, skrbijo za svoje zdravje. Z vprašalnikom SVOS lahko preverijo svoje matematične in besedilne spretnosti, spretnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih ter uporabo teh spretnosti.

Z možnostjo ocenjevanja spretnosti odraslih odgovarjamo na pomemben slovenski problem, ki ga je obelodanila mednarodna raziskava spretnostih odraslih PIAAC 2016: vsak 4. prebivalec Slovenije ima prenizko razvite spretnosti, da bi lahko učinkovito deloval v vsakdanjem življenju in delovnem okolju. Cilj projekta je dvig spretnosti odraslih v Sloveniji oz. zmanjševanje razvojnega zaostanka Slovenije na področju spretnosti za bolj kakovostno življenje Slovencev.

Veseli bomo, če bi tudi člane vašega društva informirali o možnosti brezplačnega ocenjevanja lastnih spretnosti. Verjamemo, da bi aktivnejše upokojence, ki so digitalno pismeni, zanimalo kakšne so njihove temeljne spretnosti in bi jim bil vprašalnik SVOS zanimiv.

Več o vprašalniku je na voljo tudi na spletni strani https://svos.acs.si.

 Za vse dodatne informacije, vprašanja pa smo vam z veseljem na voljo.

Monika Zalokar

Središče za raziskovanje in razvoj / Research and development Andragoški center Slovenije / Slovenian Institute for Adult Education Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana, Slovenija

T: +386 1 77 72 598

E:  [monika.zalokar@acs.si]monika.zalokar@acs.si

url: http://www.acs.si<http://www.acs.si/> , https://pismenost.acs.si/ , https://pismenost.acs.si/svos/

NADALJEVANJE LIGE PETANKA PZDU DBK 2021

Ker zaenkrat ni mogoče pripraviti tekem ŠIU v večjem številu udeležencev, smo v PZDU Dolenjske in Bele krajine pripravili ligaško tekmovanje v igri petanka. Na razpis se je prijavilo 19 društev s skupno 32 ekipami. Na tekmi je trenutno lahko prisotnih do 10 oseb!

V sredo, dne 24. 3. 2021 smo opravili žreb tekmovanja v ligi petanka DBk 2021. V času med 1. in 12. 4. 2021 je bila liga prekinjena, z 12. 4. pa nadaljujemo!

REZULTATE, razpored in ostalo najdete na (klik) ŠPORTNE IGRE PZDU-PETANKA

Rezultate takoj po končani tekmi sporočite Mileni! (telefonično, SMS, E pošta)

Informacije in pošiljanje rezultatov: Milena Iskra, tel. 040 900 968, milena.iskra@gmail.com

Dosledno upoštevamo navodila NIJZ in se tekmovanja v ligi udeležujemo na lastno odgovornost.

Pripravljamo tudi ligaško tekmovanje v kegljanju s kroglo na vrvici in balinanju. Informacije in prijave pri vodji KŠRGK Franci Dragan, 051 322 206, dragan.franci@gmail.com

LIGA VETERANOV V PETANKI

Liga veteranov Dolenjske in Bele krajine je končana. V organizaciji ŠDP Trebnje, ter ob podpori in sodelovanju vseh tekmovalnih ekip, smo dne 31. 3. 2021, s finalno tekmo za prvo mesto, zaključili ligo veteranov v petanki za leto 2020. Žal te v preteklem letu nismo uspeli zaključiti zaradi omejitev druženja. Celotno tekmovanje je potekalo v športnem duhu in brez večjih zapletov.

Končni vrstni red tekmovalnih ekip je :

  1. DU Trebnje
  2. Krvica
  3. Uršna Sela
  4. ŠDP Trebnje
  5. DU Prečna
  6. Tigri
  7. DU Mali Slatnik
  8. Semič 1
  9. Šentjernej
  10. Semič 2
  11. Mirna 1
  12. Mirna 2

Prav tako smo že pričeli z ligo 2021, ki pa za spremembo od veteranske lige, ne vključuje starostne omejitve, niti ne deli glede na spol, morebitno invalidnost, članstvo v društvih upokojencev. Tekmovalci so lahko iz katerega koli kraja na območju Dolenjske in Bele krajine.

Vsem tekmovalcem čestitam za uvrstitev!                                

Božo Kodrič


5. 10. 2020

Športno društvo petanke ( ŠDP ) Trebnje je organizator lige v petanki za starejše, s katero smo pričeli 12. 8. 2020. Tekmujejo tri članske ekipe z možnostjo dveh rezerv. Torej ekipa lahko šteje tri do pet tekmovalcev, ne glede na spol. Pogoj je dopolnitev starosti 60 let v letu prijave in 55 let za invalide.  Trenutno tekmuje 12 ekip v dveh skupinah. V katerih vsaka ekipa igra z vsako, enkrat doma, drugič v gosteh, tako v 10 kolih. Po koncu medsebojnega razigravanja, se v finalnem obračunu, na igriščih v Trebnjem, pomerijo obe skupini v navskrižnem sistemu. Prvi iz prve skupine proti drugemu iz druge skupine, ter obratno. Nato tretji iz prve skupine proti četrtemu iz druge skupine, in obratno. Tako se nadaljuje tudi za ostale ekipe, do konca. Prvi trije dobijo medalje, ostali manjša praktična darila.

info: Božo Kodrič – 040 633 154 – bkodric@gmail.com

POSLOVIL SE JE DRAGO SAJE, DOLGOLETNI PREDSEDNIK DU MIRNA PEČ

Dne 2. marca 2021 je umrl Drago Saje, dolgoletni predsednik in častni član društva upokojencev Mirna Peč. Od njega smo se poslovili 6. marca na mirnopeškem pokopališču. Oktobra 2020 je praznoval 90. rojstni dan. Od leta 2017 je bil varovanec doma starejših v Domu sv. Katarine v Mengšu.

Drago Saje je bil rojen 21. 10. 1930 na Velikem Kalu pri Mirni Peči. Poleg rojstnega doma sta si z ženo Francko zgradila hišo. V zakonu so se jima rodili štirje otroci. Zaposlil se je na železnici, na začetku kot premikač. Ob delu se je izobraževal in nastopil delovno mesto prometnika, ki ga je opravljal skoraj 40 let. Po upokojitvi se je včlanil v krajevno društvo upokojencev in leta 1992 postal predsednik. To službo je opravljal dvajset let, nato pa je bil še štiri leta njen podpredsednik. Med drugimi je bil pobudnik ustanovitve Pevskega zbora Rožmarin in v njem aktivno sodeloval vse do pred nekaj leti, ko se je zaradi bolezni umaknil. V društvu je deloval na literarnem področju in izdal pesniško zbirko. S svojim mirnim pristopom je vzpostavil dobre pogoje za delo ter pripomogel k razpoznavnosti in ugledu društva. Za svoje rezultate dela je prejel kar nekaj priznanj. Med drugimi društveno priznanje za večletno uspešno delo v dobrobit upokojencev in naziv častnega člana društva upokojencev Mirna Peč. Za delovanje v društvu upokojencev je prejel veliko zlato plaketo Zveze društev upokojencev Slovenije in plaketo Občine Mirna Peč. Bil je tudi član društva čebelarjev, čas pa si je zapolnil z delom v vinogradu. Tudi po končanem aktivnem delovanju v društvu se je našemu povabilu rad odzval in bil vedno dobrodošel med nami.

Drago, za tvoj prispevek, ki si ga v svojem dolgem in plodnem življenju dal, se ti zahvaljujemo. Ohranili te bomo v lepem spominu.

Od nas se je poslovil Drago Saje
Vir: MojaObčina.si

KAKO IZVESTI ZBOR ČLANOV ?



Novo leto prinaša nove izzive za prav vsakega od nas. Na PZDU DBk se zavedamo, da se društva v trenutni dani situaciji soočate tudi z izzivi glede organizacije zborov članov ter sej in skupščin delovnih teles v vaših organizacijah, saj fizični stiki niso zaželeni prav zaradi morebitnega poslabšanja epidemiološke situacije v državi. Ali lahko izvedete seje svojih organov na daljavo, čeprav te možnosti vaši akti ne predvidevajo?

Mnoge organizacije se ob ponovni razglasitvi epidemije in nadaljevanju izjemnih razmer, ki bodo po napovedih lahko trajale še nekaj časa, ponovno ukvarjajo z vprašanjem, ali lahko izvajajo seje zbora članov ali drugih organov na daljavo, čeprav te možnosti nimajo izrecno predvidene v statutu ali drugem aktu.

MOŽNOST IZVEDBE KORENSPONDENČNE SEJE ZBORA ČLANOV

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (t. i. 6. Protikorona zakon-Ur. l. št. 175/20 z dne 27. 11. 2020, začetek veljavnosti 28. 11. 2020) v 114. členu določa možnost korespondenčnega sklica in izvedbe zbora članov.


114. člen
(sklic in izvedba zbora članov društva, zveze društev oziroma podružnice tujega društva)
(1) Ne glede na določbe temeljnega akta oziroma statuta lahko društvo, zveza društev oziroma podružnica tujega društva (v nadaljnjem besedilu: društvo) v času do preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19, o najpomembnejših odločitvah skliče in izvede zbor članov društva korespondenčno, če lahko zagotovi enakopravnost sodelovanja vseh članov. Za sklic, izvedbo in odločanje na korespondenčnem zboru članov društva se uporabljajo določbe temeljnega akta društva.

(2) Če je zastopniku ali članu organov upravljanja društva v času veljavnosti ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19 potekel mandat za zastopanje oziroma opravljanje funkcije, določen s temeljnim aktom oziroma statutom, se mu mandat podaljša do prvega zbora članov, ki sledi poteku mandatne dobe, če društvo zbora članov ne more sklicati na način, določen s prejšnjim odstavkom. Društvo je dolžno sklicati zbor članov najpozneje v treh mesecih od preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19.


Tehnična izvedba sej organov v aktih nevladnih organizacij pogosto sploh ni točno določena, kar pomeni, da je lahko izvedba na daljavo, denimo z videokonferenco, že v osnovi (torej tudi brez izjemnih razmer) skladna z akti.


PREVERITE TEMELJNI AKT (STATUT) ORGANIZACIJE


Seja z uporabo videokonference je pri mnogih organizacijah možna na način, da se upoštevajo vsa pravila aktov. Izvedba na daljavo ni neskladna z akti zgolj zato, ker v njih ni izrecno predvidena, ampak šele v primeru, če pri izvedbi na daljavo res ni mogoče upoštevati vseh pravil. Smiselno je pogledati vsebino aktov in preveriti, ali je mogoče s katerim načinom izvedbe na daljavo upoštevati vsa pravila.

Če pravila organizacije predvidevajo le izvedbo seje organa z osebnim srečanjem v živo, izvedba sej na daljavo ni možna brez spremembe temeljnega akta ali pravilnikov.

V tem primeru so trenutne izjemne okoliščine tiste, ki lahko upravičijo kršitev pravila, da se seje izvedejo z osebnim srečanjem v živo, in drugih s tem povezanih pravil. Okoliščine namreč trenutno onemogočajo normalno izvedbo sej v živo – tako zaradi predpisov (npr. prepovedan prehod med občinami in regijami) kot tudi zato, ker izvedba seje v živo glede na trenutno stanje pomeni nesorazmerno tveganje za zdravje članov (še toliko bolj, če gre za rizične skupine, starejše, bolne). V okoliščinah, v katerih se nahajamo, bi ne glede na pravila društva tako lahko celo ugotovili, da bi izvedba seje z osebnim srečanjem (ki je sicer v skladu s pravili) bolj omejevala pravico člana do odločanja kot pa izvedba prek spleta, saj bi član za odločanje z osebno navzočnostjo moral nesorazmerno tvegati svoje zdravje.


UPORABEN PRIMER KAKO SE ODLOČITI GLEDE IZVEDBE SEJE

Pri odločanju, ali izvesti sejo na daljavo, ki krši kakšno pravilo vaše organizacije je treba predvsem pretehtati oz. primerjati:

  • interese vaše organizacije in članov, ki se ščitijo z upoštevanjem pravil o izvedbi seje in
  • interese, ki se varujejo z izvedbo na daljavo.

PRIMER: ZBOR ČLANOV DRUŠTVA ALI KLUBA
Če se z izvedbo na daljavo ne krši nobeno pomembno pravilo, ki bi resno posegalo v pravice članov do odločanja, hkrati pa izvedba seje v živo, ki je po pravilih, krši priporočila inštitucij, ogroža javno zdravje in zdravje članov, v najslabšem primeru pa od članov celo terja kršitev predpisov, je seveda izvedba na daljavo lahko upravičena, medtem ko izvedba v živo ni.

Pomembno pri presoji je tudi to, ali je odločitev v danem trenutku nujna – ali je torej seja v tistem trenutku nujna za zaščito interesov članov in društva, ali je bolj smiselna odložitev seje do izteka izjemnih razmer. Glede na to, da te izjemne razmere utegnejo trajati še precej časa, je pogosto v interesu organizacije in njenih članov ter uporabnikov, da se seja opravi, oziroma je to potrebno za delovanje društva.

Navedeno ne velja le za čas razglašene epidemije, ampak je podoben razmislek s tehtanjem interesov možno opraviti v celotnem času izjemnih razmer. Tudi če inštitucije zbiranja in srečanja zgolj odsvetujejo oz. takšna izvedba krši zgolj priporočila, ali na primer če organizacija ugotovi, da za njene člane obstajajo posebna tveganja (denimo, ker so nekateri člani so rizične skupine, bolniki, starejši), je izvedba seje zbora članov na daljavo lahko upravičena.


IZVEDBA SEJE NA DALJAVO – KAKO JO IZVESTI?

  • Na dnevni red seje na daljavo umestite le zadeve, o katerih mora organ nujno odločati.
  • Članom pošljete obvestilo o sklicu seje, kjer navedete, da se seja organa zaradi preprečevanja širitve okužbe s koronavirusom in ob upoštevanju predpisanih ukrepov ter priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje izjemoma izvede na daljavo. Obvestilo pošljete na način, kot se vedno sklicuje seja organa.
  • Pri sklicu in izvedbi seje ter glasovanja na daljavo smiselno uporabljajte vsa druga pravila organizacije, ki veljajo za običajne seje organa (roki za sklic, posredovanje gradiv za glasovanje, predvidene večine, potrebne za sprejem sklepa, in podobno).
  • V obvestilu članom organa določite in pojasnite tehnični način izvedbe seje, tj. kakšen bo način razprave in glasovanja (npr. po navadni pošti, po elektronski pošti na določen naslov, na konferenčnem klicu, preko razpoložljivih spletnih platform, itd.).
  • Obvestilu priložite vsa gradiva, ki so potrebna za odločanje.
  • Če boste glasovanje izvedli pisno (po elektronski ali navadni pošti), v obvestilu določite rok trajanja seje oz. rok za glasovanje o predlaganih sklepih seje. Priporočljivo je, da je rok za glasovanje vsaj tri dni za glasovanje po elektronski pošti oz. vsaj pet do sedem dni za glasovanje po navadni pošti. Nekaj dodatnih dni dopustite še za razpravo. Če se seja prične takoj ob samem sklicu, pa pri določitvi roka za glasovanje upoštevajte tudi rok za sklic seje organa (rok od sklica seje do poteka glasovanja ne sme biti krajši od roka za sklic seje, ki je določen v statutu).
  • Tudi pri seji, ki v celoti poteka pisno, omogočite razpravo pred glasovanjem tako, da zberete stališča članov organa in dostop do njih omogočite članom vse do roka za glasovanje (npr. prejete pripombe objavite na spletni strani, jih posredujete po elektronski pošti vsem članom, odgovarjate na vprašanja po telefonu, …). Za razpravo lahko določite tudi poseben rok, do katerega lahko člani pošljejo svoje komentarje. Lahko pa iz praktičnih razlogov določite tudi, da razprava in glasovanje potekata istočasno, tako da lahko člani organa glasujejo takoj in ne šele po koncu razprave. Pri izvedbi seje po elektronski pošti bodite pozorni tudi na pravila varstva osebnih podatkov organizacija ne sme razkriti elektronskega naslova posameznikov drugim, če za to nima soglasja ali druge podlage. Zato obvestila pošiljamo v t. i. »skriti kopiji«.

Glej tudi

NAVODILO DRUŠTVOM UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19


(klik) Kako izvesti zbor članov na daljavo?

(klik) Spletna orodja za izvedbo zbora članov društva na daljavo

(klik) Kako izvesti tajno glasovanje na korespondenčni seji?

Vir informacije je Zavod center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij (CNVOS)


Sklepa kolegija predsednika ZDUS z dne 23.12.2020

Sklep št. 21: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj se zbori članov DU izvedejo na korespondenčen način, pri čemer je potrebno zagotoviti vse podlage za izvedbo, oz. se s sklicem počaka na čas, ko bodo razmere dopuščale izvedbo v živo, saj se je pri korespondenčni seji potrebno zavedati administrativnega in finančnega bremena za DU.

Sklep št. 22: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj DU članarino poberejo na način, kot si bodo določili sami, pri čemer se zavedamo trenutne situacije zaradi epidemije in običajnih poti pobiranja letne članarine.


PROGRAM DELA PZDU

Okvirni program v katerem sodelujejo društva, ki se bo prilagajal korona ukrepom, zato termini niso določeni!

 Naše tradicionalne prireditve

– Srečanje upokojencev naše pokrajine, ? – 12. junij ob 9. uri v Trebnjem

– Rokodelske delavnice – jesen

– Zbor članov,

– Srečanje literatov,

– Srečanje pevskih zborov, Sodražica – jesen

– Likovna kolonija, organizator DU Mirna Peč – Karol Zagorc

Fotografsko ustvarjanje – Karol Zagorc

– izvedba 45. ŠIU PZDU Dolenjske in Bele krajine –  Povzamemo organizacijo iz leta 2020 – termini bodo določeni naknadno, ko bo dopuščeno ustrezno število zbiranja.  Podrobnosti v Biltenu 1 2020 (ŠPORTNE IGRE PZDU )

– jesen 2021 udeležba zmagovalcev ŠIU na državnih športnih igrah (DŠI) upokojencev

– Večer ljudske pesmi in plesa (poskus z novo prireditvijo!) 

–  Letovanje v hotelu Delfin med 20. februarjem in 1. marcem – ODPOVEDNO

FEBRUARJA 2021 Z BREZPLAČNIM PREVOZOM V HOTEL DELFIN V IZOLO – brezplačen prevoz – PREKLIC

Sodelovali bomo na:

–      Dnevi medgeneracijskega sožitja: MAJ 2021  (Gospodarsko razstavišče, Ljubljana)

–      Likovna kolonija – Izola, (Hotel Delfin Izola)

–      Dramske delavnice ZDUS: (Hotel Delfin Izola),

–      Rokodelske delavnice ZDUS,

Dušan Kraševec, predsednik

NAVODILO DRUŠTVOM UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19


NOVO NAVODILO ZDUS DRUŠTVOM UPOKOJENCEV TER POKRAJINSKIM ZVEZAM DRUŠTEV UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19,  1. 2. 2021

  1. Navodila in predloge preventivnih ukrepov ter njihove posodobite, spremembe in dopolnitve, je ZDUS pridobil od zunanjih pogodbenikov: Zdravstveni dom Ljubljana Šiška, Center medicine dela, prometa in športa, Derčeva 5, Ljubljana in Varnostni inženiring Koser, Sandi Koser s.p. od dne 7.5.2020 dalje. Dne 7.12.2020 je bila prav tako izdana nova ocena tveganja št. 2/2020, s katero so se seznanili funkcionarji, zaposleni in pogodbeniki ZDUS. 
  1. Še vedno velja začasna delna omejitev gibanja ljudi in omejitev oz. prepoved zbiranja ljudi. Prehajanje med občinami v regiji prebivališča, ki je epidemiološko manj slaba, je mogoče za nekatere izjeme, med drugim zaradi prihoda na delo in odhoda z dela ter izvajanja nujnih delovnih nalog, odpravljanja neposredne nevarnosti za zdravje, življenje in premoženje, varstva in pomoči osebam, ki so potrebne podpore, oziroma zaradi oskrbe ali nege družinskih članov ali če gre za izvajanje starševske skrbi in stikov z otrokom, dostopa do lekarn, zdravstvenih in sanitarnih storitev ter zdraviliškega zdravljenja, dostopa do storitev za nujne primere, dostopa do izvajanja nalog, povezanih z delovanjem pravosodnih in upravnih organov ter organov pregona, dostopa do storitev za osebe s posebnimi potrebami, dostopa do trgovin ali storitev v drugi občini, če so bližje prebivališču osebe, kot so te trgovine ali storitve v občini prebivališča, ali če jih v občini prebivališča ni,… Omejitev gibanja med občinami v regiji prebivališča ne velja za zaposlene, ki hodijo na delo in z dela v drugo občino in ne velja za prostovoljce, ki svoje prostovoljsko delo opravljajo v organizaciji, ki ima svoje prostore v drugi občini. Za prehajanje občin v regiji imejte vedno s seboj izjavo in dokazilo. 
  1. Zbor članov društva je mogoče sklicati na korespondenčen način, tudi v primeru, če v pravilih oz. temeljnem aktu ta možnost ni določena. Najpomembnejše odločitve lahko sprejmete na korespondenčen način (pisno, e-pošta, telefon), pri čemer morate upoštevati načelo enakopravnega sodelovanja članov, pravočasno obveščanje vseh članov o sklicu in gradivu, možnost oddaje glasu ter takojšnje obvestilo o izidu glasovanja. Tak način velja ves čas trajanja začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oz. prepovedi zbiranja ljudi. 
  1. Veliko društev ima letos volilno leto. Glede na vse omejitve, je mogoče avtomatsko podaljšanje mandata funkcionarjem in članom organov društva in sicer do prvega zbora članov, ki ga bo mogoče izvesti v fizični obliki in najpozneje v treh mesecih po sprostitvi ukrepov. Velja v primeru, da zbora članov na noben način ni mogoče izvesti na korespondenčen način. 
  1. Članarina naj se pobira po ustaljenem postopku. Društvom priporočamo, da se poslužujejo brezkontaktnih načinov pobiranja članarine, na primer s plačilom na TRR društva ali po položnici. V primeru pobiranja članarine na domovih članov, naj le-to poteka brezkontaktno in pod ustreznimi zaščitnimi in higienskimi ukrepi. Kot primer dobre prakse navajamo primer DU Senovo, ki je svojim članom že pred koncem leta 2020 poslalo prijazno pismo. Odzivi članov so bili pozitivni. Ker se zaradi slabše epidemiološke slike v regiji niso želeli izpostavljati zaradi pobiranja članarine, so s pomočjo programa za vodenje evidenc članstva ORPO natisnili UPN obrazce (položnice) in jih nato sami raznosili na teren ter jih članom oddali v poštni nabiralnik. In odziv? Do konca januarja so pobrali članarino za leto 2021 v 53,2 % in celotno članarino za Vzajemni posmrtninski sklad. 
  1. Društva opozarjamo na določilo, da lahko občine nevladnim organizacijam za preteklo leto izplačajo celotna proračunska in pogodbena sredstva za neizvedene aktivnosti, pri čemer velja, da morajo biti aktivnosti izvedene do konca leta 2021. 
  1. Prostovoljke in prostovoljci programa Starejši za starejše pozivamo naj uporabnike obiskujejo v nujnih primerih in povsem zdravi ter pri tem upoštevajo vse higienske ukrepe in priporočila.
  2. Izplačila posmrtnin Vzajemnega posmrtninskega sklada (VPS) nakazujemo tekoče. Lahko pa pride tudi do večdnevnega zamika izplačila, saj je delovanje strokovne službe ZDUS še vedno okrnjeno. Svetujemo, da ob upoštevanju varstva osebnih podatkov, zahtevke za izplačilo posmrtnin DU pošiljate po e-pošti na vzajemna@zdus-zveza.si. Če to ni mogoče, pa zahtevek lahko pošljete z navadno pošto. Enako naj ravnajo svojci z dostavo dokumentacije. 

 Posameznikom priporočamo, da se kljub sproščanju nekaterih splošnih ukrepov, držite priporočil in ne odhajate po različnih opravkih, če to ni nujno potrebno.

Več na strani KORONAVIRUS

Glej tudi

KAKO IZVESTI ZBOR ČLANOV

GOV.SI – JUGOVZHODNA REGIJA


FEBRUARJA 2021 Z BREZPLAČNIM PREVOZOM V HOTEL DELFIN V IZOLO – PREKLIC

PREKLIC

Izola, 21. 1. 2021

Pozdravljeni,

najprej vam želim vsem skupaj res eno bolj mirno leto in predvsem zdravo!

Žal moram sporočiti, da zaradi trenutne situacije, preklicujem  vaše rezervacije za termine 20.2. in 22.2.2021. Najverjetneje bomo vse avtobuse prestavili na konec leta 2021 in začetek leta 2022. Nov datum bom še sporočila.

Daša Ždrnja Gregorič           

Prodaja              

DELFIN HOTEL ZDUS  d.o.o. Izola

T:  05/ 66 07 559

www.hotel-delfin.si

www.facebook.com/hoteldelfinizola

(klik) FEBRUARJA Z BREZPLAČNIM PREVOZOM V HOTEL DELFIN V IZOLO! – PREKLICANO

NAŠE OBJAVE V REVIJI ZDUS PLUS



16. 2. 2021

Obvestilo v zvezi s pisnimi prispevki in fotografijami, ki jih pošiljate na ZDUSplus, ki sedaj izhaja po novem vsaki drugi mesec.

Od sedaj naprej pošljite napisan članek z fotografijo po meilu 
MARIJI GOLOB,  marija.golob00@gmail.com
za vsa pojasnila pa kličite  na tel. številko 070 70 17 64 Marija.
Obenem pa pošljite  članek tudi na PZDU Dol. in Bele Krajine.
RAZLOG: da se članki razvrstijo za objavo v ZDUSplus po mesecih, do sedaj so prejeli za objavo v enem mesecu tri članke, druga dva meseca pa nič, ker namreč pride za objavo na en izvod v mesecu en članek na pokrajino.
Z razumevanjem in lep pozdrav!
 
  Dopisnica za PZDU Dolenjske in Bele Krajine
                       Marija Golob
 

Izdelovali so betonske vaze (ZDUSplus št. 12/1)

V začetku septembra smo v našem društvu, Društvu upokojencev
Loški Potok, organizirali delavnico izdelave vaze
iz cementa in stare brisače, krpe. Zaradi velikega zanimanja
in, ker smo se držali navodil glede zbiranja ljudi, smo
v društvu delavnico izpeljali kar trikrat oziroma smo jo
dvakrat ponovili.
Vodja delavnice je bila Milena Turk, ki je že doma vse skrbno pripravila
– zmešala maso, pripravila veliko pripomočkov oziroma materiala
za izdelavo posode ali vaze iz betona. Delavnico je obiskalo
res veliko članic, nekatere so si vazo oziroma okrasno posodo
naredile, nekatere so opazovale le postopek izdelave. Delavnica
je potekala na prostem, na dvorišču naših prostorov, saj je delo
precej umazano. Vse izdelke smo pustile na zraku, da se dobroposušijo.
Končane in posušene izdelke bomo pokazale na kakšni
društveni razstavi oziroma takrat, ko bodo razmere to dopuščale.
Naj povem, da je bilo to naše prvo druženje po 13. marcu, torej se
nismo družile skoraj pol leta. Res se je bilo lepo ponovno srečat,
malo poklepetat, predvsem pa družiti. Poleg omenjenih delavnic
smo v tem »čudnem času« v našem društvu organizirali samo
še enkrat tedensko pohod po poteh Loškega Potoka. Prehodili
smo veliko kilometrov in raziskali vse hribčke in dolince v naši
občini, nekaj pa tudi v sosednji. Upam, da bodo razmere kmalu
dopuščale, da ponovno obudimo življenje v društvu in pričnemo
z različnimi aktivnostmi. V teh osmih mesecih smo »izpustili« kar
nekaj druženj, prireditev, razstav, delavnic …

Tajnica DU Loški Potok, Tanja Lavrič


Delavnica ročnih del

Delavnica ročnih del, ki je potekala od oktobra 2019 in se zaključila konec junija 2020. Seveda nam je vmes ponagajal koronavirus in karantena, ki je bila obvezna za vsa druženja v skupinah in na splošno zavrla tudi življenje upokojencev. Vendar je delovna skupina rokodelk pod vodstvom mentorice Marije Golob nemoteno delala doma kot vsi ostali. Vsaka izmed rokodelk je dobila v roke shemo in nalogo, kako je potrebno izdelati kvačkan prt v velikosti cca 1.20 x 1.00 m, kar zahteven program. Obenem narediti zaključek in pripraviti za razstavo. Kar pa ni šlo od rok, pa smo kontaktirale po telefonu. Naredile so čudovite izdelke. Pred tem pa so izdelovale čipke za na brisačo, ki je lep in koristen izdelek, za darilo, okras in uporabo, vmes pa še kvačkane snežake iz stiropora in novoletne okraske. S tem našim delom bomo nadaljevale, saj s tem ohranjamo staro rokodelstvo.

Besedilo in foto: Marija Golob


Medgeneracijski mostovi (ZDUSplus št. 10/11)

Kaj je prava vzajemnost v praksi dokazujejo z velikim zadovoljstvom osnovnošolci iz Velikega Gabra in člani tamkajšnjega Društva upokojencev. Ob upoštevanju vseh previdnostnih ukrepov v zvezi s Covid-19 so skupaj organizirali lep pohod po pobočjih med Čatežem in Primskovim na Dolenjskem, in sicer za vse učence, vseh šolskih triad. Najmlajši so imeli nekoliko krajši pohod, starejši daljšega, vendar vsi v isti smeri – le cilji so bili različni. Po manj obiskanih in za mnoge celo neznanih krajih so jih vodili po dodelani časovnici in trasi upokojenci DU Veliki Gaber. Učenci so v naravi spoznali vzrejo čebel, našli rake v potoku, videli kje so v obori jeleni, se razgledali z dolenjskega razglednika – Primskovega po Julijcih, Karavankah, Krimu in Snežniku na Primorskem ter spoznali z vrha še okolico ter se seznanili z nekaterimi zgodovinskimi posebnostmi domačih krajev, ki jih še niso poznali. Bilo je zabavno in koristno!

Besedilo in foto, Brane Praznik


Revija ZDUSPlus


MAGDA KASTELIC HOČEVAR, KANDIDATKA ZA SLOVENKO LETA 2020

Revija Zarja se tudi letos ni odpovedala vsakoletnemu izboru Slovenke leta. Glede na predloge bralcev in bralk ter iz lastnega seznama uredništvo revije izbere 12 kandidatk, ki privolijo v sodelovanje pri izboru. Glasovanje poteka tako na spletni strani revije Zarja kot tudi s poslanim kuponom, izrezanim iz revije. Letos je izbor še posebej zanimiv, saj se je med najboljšo dvanajsterico uvrstila tudi naša rojakinja ga. Magda Kastelic Hočevar.

Magda Kastelic Hočevar upokojena profesorica razrednega pouka in pesnica, je ženska številnih talentov. Brezplačno poučuje otroke, ki se jim v šoli zatika, lektorira seminarske in diplomske naloge, piše članke, ureja časopise, slika, dela čestitke in voščilnice, oblikuje nakit, šiva torbe in nahrbtnike … Predvsem pa že od nekdaj skrbi za kulturno-umetniško življenje Žužemberka. Je izjemna in srčna oseba z neustavljivo energijo, občutkom za človeka, vedno pripravljena pomagati in sodelovati. Rada ima življenje, ljudi in veliko rajši daje kot sprejema. Njeno človekoljubno delo se je še poglobilo, ko se je upokojila zaradi Parkinsonove bolezni. Ko je bila čisto na tleh, se je odločila, da se bo s to možgansko boleznijo spoprijela. Šla je na možgansko operacijo v Nemčijo, kjer so ji v telo vstavili stimulator, in od tedaj živi skoraj normalno življenje. Hvaležna je nebu, zemlji, možu in vsem, ki jo spodbujajo, da vse, kar zna, lahko deli z drugimi. (Vir: revija Zarja)

Magda je tudi aktivna članica Društva upokojencev Žužemberk.

Na poti do zmage ji lahko pomagate tudi vi in sicer z glasovanjem na spletni strani revije (klik) Zarja.

PROGRAM STAREJŠI ZA STAREJŠE PZDU DOLENJSKA IN BELA KRAJINA V LETU 2020

Leto 2020 se je poslovilo, leto, ki je bilo milo rečeno nenavadno, zaznamovano s prepovedmi, strahom, osamljenostjo … Ukazi bodite doma, nosite maske, ne obiskujte in ne družite se, so nam krojili vsak dan.
Kako so se v takih razmerah znašli prostovoljci združeni v programu starejši za starejše? Niso mirovali. Ob upoštevanju navodil, v skrbi za starejše vključene in zase, smo sledili svoji prostovoljski duši in po najboljših močeh lajšali stiske.
Dobro smo izkoristili čas, ko so bili obiski in nudenje pomoči možni. Z novimi anketami smo vključili veliko število občanov, ki so v letu 2020 izpolnili pogoje za priključitev v program. Opravili smo v prvem valu epidemije zamujene obiske takoj, ko je bilo mogoče. Drugi val je še bolj zaostril situacijo in še bolj onemogočil običajno delovanje. V največji možni meri smo se posluževali telefonskih pogovorov s starejšimi in jim na ta način vsaj malo nadomestili obiske. Tega so bili predvsem veseli tisti, ki živijo sami. Prostovoljci smo se povezovali z civilno zaščito in se vključili v druge aktivnosti kot je bilo šivanje mask, dostava hrane, izdelava voščilnic, prevozi, obdarovanje starejših pred Božičem.
V letu 2020 je aktivno v programu delovalo 13 društev z 270 prostovoljci. V program je bilo vključenih 87% ciljne skupine (starejši nad 69 let).

O delu v letu 2020 lahko rečem, da smo se prostovoljci v danih razmerah trudili, da bi olajšali čim več stisk, žal pa podatki in opažanja prostovoljcev na terenu kažejo na večanje števila ljudi, ki rabijo pomoč.

Pokrajinska koordinatorka za Dolenjsko in Belo krajino Rozina Kum

(klik) Program SzS