DOGODKI

ZAMENJAVA VODSTVA V HOTELU DELFIN

V našem hotelu Delfin sta bila v četrtek, dne 23. 6. 2022 uspešno izvedena UO ZDUS in skupščina hotela. Ob tem se nam je predstavil  nov direktor Milivoj Milivojević.  Zapušča pa nas  naša dolgoletna direktorica Nine Golob. Za vse njene nepozabne sprejeme, objeme, nasmehe… smo se ji s skromnim darilom zahvalili in se od nje poslovili tudi iz naše PZDU. Hvala Nina za vse!! dk

POHODI SPOZNAJMO DOLENJSKO

Skupni pohodi društev upokojencev v projektu Spoznajmo Dolenjsko

Na osnovi ideje in dogovora med predsedniki in vodji pohodov iz društev: Mali Slatnik, Brusnice, Gaberje, Škocjan, Otočec, Podgorje -Stopiče, Šentjernej, Uršna sela, Šentjanž, Mokronog-Trebelno, Šmarjeta, Dolenjske Toplice, Kočevje, Prečna, Veliki Gaber, Trebnje, Novo mesto, Črnomelj se organizira vsak tretji torek v mesecu pohod Spoznajmo Dolenjsko.

Nadaljuj z branjem “POHODI SPOZNAJMO DOLENJSKO”

SREČANJE UPOKOJENCEV PZDU

Fotografije Božo Kodrič

Fotografije na Facebook-u

Ivan Novak

Majda Zagorc

Martina Klobučar

 


Datum: 11. 5. 2022

V  A  B  I  L  O

Vljudno vas vabimo na 18. srečanje upokojencev Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine,

ki bo v soboto, 18. junija 2022, od 9. ure dalje

 v sklopu prireditve »Trebanjski koš« na prireditvenem prostoru v Trebnjem.

 Ob 10. uri bodo v pozdravnem nagovoru udeležence pozdravili Dušan Kraševec, predsednik PZDU Dolenjske in Bele krajine, župan Občine Trebnje Alojzij Kastelic, ter predsednik  ZDUS-a, gospod Janez Sušnik.

Pripravili bomo animacijo športnih iger ter kratek kulturni program, lokalni vodiči pa nas bodo popeljali po znamenitostih občine Trebnje.

Za ples bo igral ansambel HIT.

Na prireditvi bomo podelili  tudi pokale ob koncu 46. športnih iger PZDU Dolenjske in Bele krajine.

Prijave po društvih:

Zaradi lažje organizacije srečanja je obvezno potrebno prijaviti število udeležencev srečanja na e-naslov seniortrebnje@gmail.com. Prijavnina je 9,00 €/na osebo, ki vsebuje prehrano: kotlet, pleskavico, krompirjevo solato, prilogo, kruh; organizacijske stroške in rezervacijo sedeža pri mizi. Skupno plačilo vseh prijavljenih se pred dogodkom v roku nakaže na račun DU Trebnje številka SI56 0297 1001 7399 491 odprt pri NLB Ljubljana.

Rok prijave: 10. junij. 2022

Ob prijavi boste dobili še vse potrebne informacije.

Kontaktna oseba: podpredsednica PZDU: Milica Korošec 041 455 033, milicakorosec@gmail.com

Prisrčno vabljeni in lep pozdrav.

 

Predsednik PZDU Dolenjske in Bele krajine

Dušan Kraševec, l.r.

SLIKARSKI EXTEMPORE PZDU

LIKOVNI EXTEMPORE UPOKOJENCEV:
V Mirni Peči so v petek, 17. junija 2022 ustvarjali likovna dela – že drugič zapored -upokojenci PZDU Dolenjske in Bele krajine. Umetniško ustvarjanje tudi letos sovpada z občinskim praznikom Občine Mirna Peč. Upodabljali so tematiko, ki je značilna z to občino, čeravno jih organizatorji niso ukalupljali in so umetniki lahko slikali po svojem hotenju. Naslikali so 26 platen, ki so jih razstavili v bivšem kegljišču gostilne Novljan Mirna Peč, v naslednjem mesecu pa bo razstava še v Muzeju Lojzeta Slaka in Toneta Pavčka.
Kot organizator je vodil druženje Karol Zagorc, PZDU, ob izjemni podpori občine Mirna Peč in njihovega župana Andreja Kastelica.

Brane Praznik

Udeleženci slikarskega extempora PZDU v Mirni Peči.

Fotografije Brane Praznik

ROKODELSKA RAZSTAVA ČLANOV PZDU V MOKRONOGU

Rokodelska razstava v Mokronogu

Društvo upokojencev Mokronog-Trebelno je v petek, 3. junija 2022, otvorilo rokodelsko razstavo pokrajinskih društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine v proizvodnih prostorih podjetja sedežnih garnitur MTom v Mokronogu. Razstavo so pripravili ob 10. obletnici delovanja in otvoritvi novega razstavnega prostora. Več kot tisoč različnih izdelkov je na ogled postavilo 18 društev upokojencev ali 61 izdelovalcev rokodelskih izdelkov.

Ob otvoritvi razstave je Društvo upokojencev Mokronog-Trebelno pripravilo kratek kulturni program pod vodstvom Petre Krnc Laznik. V kulturnem programu je sodeloval Mešani pevski zbor iz Mirne pod vodstvom Kotar Toneta. Mentorjem rokodelskih delavnic iz Društva upokojencev Mokronog-Trebelno so bila s strani Pokrajinske zveze DU podeljena priznanja za ohranjanje rokodelske dediščine in medgeneracijsko sodelovanje. Priznanje je podelil gospod Dušan Kraševec, predsednik PZDU Dolenjske in Bele krajine.

Predsednica Milica Korošec je vse navzoče pozdravila in zaželela dobro počutje ob ogledu razstave. Za prijetno gostovanje v MTomu se je zahvalila direktorju Damjanu Burgerju, za postavitev miz na razstavnem prostoru pa se je zahvalila še članu društva upokojencev Antonu Kostrevc.

Podpredsednica Zveze društev upokojencev Slovenije Jožica Puhar je po nagovoru in nekaj besedah o razmerah današnjih upokojencev odprla razstavo.

 Med delavci MToma, ki so praznovali jubilejno obratovanje in razstavljalci, ter med obiskovalci razstave se je ob celodnevnem dogodku razvilo sproščeno vzdušje. Obenem so si izmenjali izkušnje in stkale so se nove povezave, katere so nam vsem polepšale dan in dale novih moči za nadaljnjo ustvarjalnost.

Prepričani smo, da je srečanje v vseh pogledih uspelo, saj so se nam kot prireditelju, obiskovalci s stiskom rok tudi zahvalili.

Milica Korošec

album fotografij

UDELEŽBA NA ZBORIH ČLANOV DU


2022

25. 6. 2022

DU Veliki Gaber, 21. 5. 2022 – album fotografij
DU Škocjan. 19. 5. 2022, več fotografij na Facebook Marjetka Popovski
DU Dvor, 23. 4. 2022 – prispevek
DU Ribnica, 23. 4. 2022
DU Mirna Peč, 23. 4. 2022
DU Straža, 19. 4. 2022
DU Velika Loka, 10. 4. 2022 – več fotografij
DU Šmarjeta 9. 4. 2022

DU Suhor, 7. 4. 2022


DU Loški Potok, 3. 4. 2022 – več fotografij
DU Sodražica, 2. 4. 2022
Zbor članov – delegatov, DU Kočevje, 29. 3. 2022
Draga, 20. 3. 2022
Trebnje, 20. 3. 2022
Mirna, 20. 3. 2022
Gabrje, 19. 3. 2022
Črnomelj, 19. 3. 2022
DU Šentjernej, 13. 3. 2022

DU Uršna sela, 12. 3. 2022

DU Podgorje Stopiče, 10. 3. 2022


2021


Zbor članov DU Škocjan

Udeležba na zboru članov DU Žužemberk, 26. 9. 2021.


Udeležba na zboru članov DU Suhor.

http://www.posrcumlad.si/suhor/novice.html

Udeležba na zboru članov DU Veliki Gaber, 14. 8. 2021

http://www.posrcumlad.si/veliki-gaber/novice.html

SENIORSKE NOVICE: Žalna slovesnost in občni zbor Društva upokojencev Veliki Gaber (janezplatise.blogspot.com)


Udeležba na zboru članov DU Trebnje 8. 8. 2021.

http://www.posrcumlad.si/trebnje/novice.html

DU Dolenjske Toplice, 7. 8. 2021 več na https://dudolenjsketoplice.si/vabilo-na-zbor-clanov-in-srecanje/

Dne 31. 7. 2021 sem se udeležil zbora članov DU Mokronog Trebelno.

Več na: http://www.posrcumlad.si/mokronog-trebelno/novice.html


Dne 25. 7. 2021 sem se udeležil zbora članov DU Šentrupert.

Več na : http://www.posrcumlad.si/sentrupert/novice.html


Dne 22. 5. 2021 sem se na povabilo DU Otočec udeležil njihovega zbora članov. Izvolili so novega predsednika Antona Turka. Čestitam!

več fotografij

Več na: http://www.posrcumlad.si/otocec/novice.html


Dne 30. 6. 2021 sem se na povabilo DU Gradac udeležil njihovega zbora članov. Ob 60 letnici društva sem jim izročil veliko plaketo ZDUS.

Več na : http://www.posrcumlad.si/gradac/novice.html

fotografije


Dne 20. 6. 2021 sem se na povabilo udeležil zbora članov DU Podgorje Stopiče. Pripravili so tudi lepo priložnostno razstavo ročnih del.

Več na: http://dupodgorjestopice.blogspot.com/2021/06/druzenje-v-juniju.html#comment-form

fotografije

predsednik Dušan Kraševec

Poglej tudi na https://www.facebook.com/pzdu.dolenjske

LIGA PIKADO PZDU 2021/2022



več fotografij

Liga pikada PZDU DBK FINALE ŽENSKE, ki je  bilo v Prečni dne 27.06.2022.

Prisotne 3 ekipe, DU Kočevje,Dol.Toplice in Prečna. Odsotna brez opravičila je bila ekipa DU Trebnje.  Tekmovanje se je odigralo z rezultati :

1.mesto DU Kočevje

2.mesto DU Prečna

3.mesto DU Dol. Toplice

4.mesto DU Trebnje.

 

Vodja tekmovanja:Milena Iskra


23. 4. 2022

V torek, dne 3. 5. 2022 smo pričeli s preloženo Ligo pikada PZDU 2021/22.

(klik)

LIGA PIKADO ŽENSKE –  rezultati

LIGA PIKADO PZDU 2021/22 – rezultati predtekmovanje

__________________________________________________________

LIGA PIKADO PZDU 2021/22 – delni rezultati maj

 



 

OBVESTILO, 5. 11. 2021

Zaradi novih ukrepov za zajezitev širjenja koronavirusa začasno prestavljamo začetek lige pikada.

O novem začetku vas bomo pravočasno obvestili.


RAZPORED EKIP V SKUPINE

MOŠKI

1 . skupina

  1. DOLENJSKE TOPLICE
  2. STRAŽA
  3. ŽUŽEMBERK
  4. DVOR                                                                   

2. skupina

  1. ŠKOCJAN
  2. ŠENTJERNEJ                 
  3. NOVO MESTO
  4. MALI SLATNIK

3. skupina

  1. TREBNJE                
  2. VELIKA LOKA
  3. MOKRONOG TREBELNO
  4. MIRNA PEČ

4.  skupina

  1. SUHOR
  2. ČRNOMELJ
  3. SEMIČ                
  4. URŠNA SELA

5. skupina

  1. KOČEVJE
  2. PODGORJE STOPIČE                  
  3. PREČNA                                                              

ŽENSKE

1 . skupina

  1. DOLENJSKE TOPLICE
  2. STRAŽA
  3. ŽUŽEMBERK
  4. DVOR                                                                   

2. skupina

  1. ŠKOCJAN
  2. NOVO MESTO    
  3. MALI SLATNIK
  4. PREČNA

3. skupina

  1. TREBNJE                
  2. VELIKA LOKA
  3. MOKRONOG TREBELNO
  4. MIRNA PEČ

4.  skupina

  1. SUHOR  – vodja  Jožica Zupančič, 041 912 514
  2. ČRNOMELJ
  3. SEMIČ                
  4. URŠNA SELA

5. skupina

  1. KOČEVJE
  2. PODGORJE STOPIČE                           
  3. RIBNICA 

Igra se: 1. proti 4. v skupini, 2 – 3, nato povratne tekme
               nadaljujete: 2 – 4 in tako dalje.

KONTAKTI – vodje ekip


KRATKA PRAVILA IN POJASNILA IGRANJA PIKADA V LIGI PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE  2021-2022

  • Igra se po pravilih ŠRT PZDU –  Pravila ŠRT– pikado
  • Ekipo sestavljajo 4 igralci/igralke lahko tudi 5 (rezerva).
  • V vsaki skupini so praviloma vključena po 4 društva.
  • Igrajo MOŠKE IN ŽENSKE ekipe, ki so razdeljene v SKUPINE OD 1 -5 po področjih Dolenjske in Bele Krajine, žreb je delegiran zaradi zmanjšanja potovanj in stroškov (potni stroški itd.)
  • Igra vsaka ekipa z vsako ekipo v skupini. Prve dve ekipi napredujeta v nadaljnje tekmovanje.
  • Vsaka zmaga ekipe šteje 1 točka, prvi dve ekipi v skupini z največ točkami, gresta naprej v polfinale.
  • Rezultat v primeru enakih točk v skupini, se šteje skupno več doseženih točk posamezne ekipe v skupini.
  • Tekme se odigrajo praviloma vsak ponedeljek ob 9h oz. po dogovoru med ekipami, obvezno pa v tekočem tednu.
  • Liga pikada se začne ? 8. 11. 2021 dalje.
  • Takoj po vsaki končani tekmi med ekipama, vodja domače ekipe pošljete rezultate po SMS-u IVANU NOVAKU, tel. 040 369 920, mail ive.novak@gmail.com.
  • Tekoči rezultati bodo objavljeni na spletni strani PZDU DOLENJSKE IN BELE KRAJINE

Info: Milena Iskra, tel. 040 900 968,milena.iskra@gmail.com


OBRAZEC – ZAPISNIK      (obrazec si prenesite na svoj računalnik za print)


                 


Datum: 15. 10. 2021

RAZPIS LIGE PIKADO 2021/2022

Pokrajinska zveza društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine Komisija za šport, rekreacijo in gibalno kulturo razpisuje tekmovanje v ligi pikado v moški in ženski konkurenci za obdobje 2021 / 2022.

Prijavijo se lahko po ena moška in ženska ekipa v sestavi štiri ali pet (rezerva) tekmovalcev.

Tekmovalo se bo po pravilih Športnih iger PZDU.

Razpored tekmovanja bo sestavljen na podlagi prijav. Pripravljen bo podobno kot v ligi petanka, ki je bila odigrana spomladi.

Prijave sprejema Milena Iskra na SMS 040 900 968 ali milena.iskra@gmail.com

do ponedeljka, dne 25. 10. 2021.

Komisija KŠRGK:                                                                    Predsednik PZDU

Franci Dragan l. r.                                                                  Dušan Kraševec l. r.

           

Projekt Sožitje za večjo varnost v cestnem prometu

Z namenom, da bi se starejši vozniki in voznice na naših cestah čim dlje počutili varne in da bi čim dlje ostali mobilni, smo na Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa v sodelovanju z Generalno policijsko upravo, DARS-om, Rdečim križem Slovenije, Zvezo društev upokojencev Slovenije in drugimi, pripravili projekt »SOŽITJE ZA VEČJO VARNOST V CESTNEM PROMETU«, s katerim izvajamo celovite preventivne dogodke oz. usposabljanja za seniorje in upokojence po celi Sloveniji.

V nasprotju s pogostim prepričanjem, da je potrebno voznikom v tretjem življenjskem obdobju zaradi njihove varnosti in varnosti drugih omejevati mobilnost, si moramo prizadevati, da bi bili ti čim dlje samostojni, mobilni ter obenem tudi varni.

Po podatkih je bilo v Sloveniji 31.12.2020 361.161 imetnikov vozniških dovoljenj starih 61 let ali več, kar predstavlja 26,8 % vseh imetnikov vozniških dovoljenj. V prihodnjih letih se bo populacija še starala in na cestah bo čedalje večji delež voznikov in voznic v tretjem življenjskem obdobju.V okviru enodnevnih preventivnih dogodkov se bodo udeleženci lahko izobraževali iz štirih vsebinskih sklopov:

  • Osvežitev znanja prometnih predpisov in pravil bo prilagojeno lokalni problematiki, saj v tem sklopu predavanj sodeluje prometni strokovnjak AVP ter pomočnik komandirja lokalne policijske postaje.
  • Varna vožnja po avtocesti in hitri cesti. Strokovnjaki iz DARS-a bodo predstavili ključno problematiko, ki se pojavlja na avtocestah ter poučili udeležence o pravilnem ravnanju v različnih prometnih situacijah.
  • Praktično svetovanje o zdravstvenih kriterijih. Udeleženci bodo lahko na posebnih napravah preverili svoj vid na daleč, na blizu, kontrast in nočni vid ter se pozanimali o kriterijih za kontrolni zdravstveni pregled. Pridobili bodo tudi nekatere pomembne informacije o sladkorni bolezni in krvnem tlaku.
  • Svetovalna vožnje z ocenjevalcem na vozniškem izpitu (po dogovoru).

Dogodki bodo za udeležence zanimivi tudi z vidika preventivnih gradiv, ki jih bodo prejeli (informativno gradivo, odsevni trakovi, odsevni jopiči, DVD-ji o varni vožnji po avtocesti itd.), na sami lokaciji pa bodo udeleženci lahko povprašali strokovnjake iz AVP, DARS-a, Policije ter zdravstveno osebje o dilemah in težavah, s katerimi se soočajo v prometnih situacijah.

Projekt SOŽITJE predstavlja prvi tak projekt, ki pokriva območje celotne Slovenije in združuje različne ključne deležnike na področju varnosti v cestnem prometu. Gre več kot le za organizacijo predavanj za seniorje in upokojence – voznike, saj je prav zaradi zdravstvenega in praktičnega dela še posebej zanimiv in poučen.

Verjamemo, da bomo v obdobju izvajanja projekta dosegli kar največje število voznikov seniorjev in upokojencev ter jim podali praktične in poučne informacije o varni vožnji ter posledično vplivali na njihovo varnost ter vseh drugih udeležencev v prometu.

Več informacij…

ZBOR ČLANOV

V ponedeljek, 28. 3. 2022, je bil v Restavraciji Prepih na Gornji Težki Vodi Zbor članov Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine.

Prisotnih je bilo 37 članov iz 33 društev. Med povabljenimi gosti je bil predsednik ZDUS-a gospod Janez Sušnik in direktorica hotela Delfin iz Izole gospa Nina Golob,

Predsednik PZDU Dolenjske in Bele krajine gospod Dušan Kraševec je zbrane seznanil z  rezultati za leto 2021 in s programom dela, ter finančnim planom za leto 2022. Podeljeni so bili tudi pokali za 45. ŠIU (športne igre upokojencev) PZDU, ki jih lani zaradi epidemije in zaprtosti ni bilo mogoče podeliti. Prav tako je predsednik prisotne seznanil, da je naša regija lani na DŠI (državnih športnih igrah) dosegla skupno prvo mesto.

Predsednik ZDUS-a je pohvalil naše delo, ki tudi v času korone ni zamrlo.Vse navzoče je pozdravila tudi direktorica hotela Delfin in se zahvalila vsem, ki v tako velikem številu letujejo pri njih.

Obravnavali so tudi aktualno problematiko, ki zadeva upokojence in starejše prebivalstvo. Po končanem zboru je ob malici klepet prijetno in sproščeno tekel še naprej.

                                                                     Zapisala: Majda Škof


Več fotografij: foto Željko Eranović


Zbor članov ZDUS, 23. 3. 2022 facebook ZDUS

SEJE UO PZDU


Del članov UO, 16. 3. 2022

V četrtek, dne 11. 11. 2021 smo sejo upravnega odbora izvedli preko Skypa.

Po dolgem času sestanek UO v “živo” v prostorih DU Novo mesto, dne 18. 5. 2021. 

Dne 17. 2. 2021 smo imeli 3. video sejo UO. Uspešno smo opravili vse točke, med drugim smo sprejeli letni program dela. Foto bo pa drugič. dk


2. video seja UO, 23. 12. 2020

V ponedeljek, dne 30. 11.2020 smo opravili prvo video sejo Upravnega odbora Pokrajinske zveze društev upokojencev Dolenjske in Bele krajine. Šest članov se je uspešno povezalo preko Skaypa in v celoti “predelalo” dnevni red. dk


SREČANJE LITERATOV V ČRNOMLJU

25. srečanje literatov PZDU Dolenjske in Bele krajine v Črnomelju

V Kulturnem  domu v Črnomlju   je 25. februarja  v počastitev občinskega praznika  občine  Črnomelj   potekalo 25. srečanje  literatov  PZDU  Dolenjske  in Bele krajine. Srečanje  je v sodelovanju  s PZDU  in komisijo za kulturo  pri  PZDU   Dolenjske in Bele krajine  pripravilo  DU Črnomelj.

Udeležence  sta najprej  pozdravila  predsednik  PZDU  Dolenjske in Bele krajine Dušan Kraševec in predsednik  DU  Črnomelj  Štefan  Misja. Literarno  navdihujoč  nagovor župana  občine Črnomelj  Andreja  Kavška je  navdušil  prisotne in dal vedeti, da  mu poezija, literatura  in  kultura  niso tuje.

Po  uvodnem  ceremonialu  se je predstavilo s svojimi  deli  štiriindvajset  upokojencev,  literatov iz štirinajstih društev upokojencev: Dolenje Toplice, Gradac, Kočevje, Loški Potok,  Mirna Peč, Mokronog Trebelno, Trebnje, Semič, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Vinica,  Žužemberk in domačin Črnomelj. Literati  so svoja dela  interpretirali  na solidnem nivoju. Ustvarjena  dela  so bila stilsko zelo dobro oblikovana in retorično  dobro  predstavljena.

Srečanje  literatov so  popestrili  osnovnošolci  glasbene šole Črnomelj in članici  DU Loški Potok  Fani  Debeljak in  Marica  Slavec  z dvema  skečema.

Srečanje se je  končalo  z zaključno  besedo Karla Zagorca, predsednika  komisije za kulturo pri  PZDU  Dolenjske in Bele krajine.

Organizacija  srečanja in potek prireditve je potekala  spontano in brezhibno, kar gre zasluga  voditelju  Tadeju  Finku  in seveda  predsedniku  DU Črnomelj. Zahvaljujemo se občini Črnomelj z županom Andrejem Kavškom na čelu za gostoljubnost in ker so nam omogočili lep kulturni večer.

Karol  Zagorc

več fotografij

FEBRUAR 2022 – REDNA USKLADITEV POKOJNIN 4,4%

Redna uskladitev pokojnin in drugih prejemkov

16.02.2022

Člani sveta zavoda so na seji sprejeli sklep o redni uskladitvi pokojnin in drugih prejemkov, po katerem se bodo pokojnine in drugi prejemki uskladili za 4,4 odstotka. Uskladitev velja od 1. januarja 2022. Uskladitev se opravi po uradni dolžnosti pri izplačilu pokojnin in drugih prejemkov za mesec februar 2022.

V skladu z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (v nadaljevanju ZPIZ-2) se uskladitev pokojnin izvede enkrat letno na podlagi rasti povprečne mesečne bruto plače in povprečne rasti cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji, ki ju ugotovi in uradno objavi Statistični urad Republike Slovenije.

Uskladitev pokojnin se v skladu s prvim odstavkom 106. člena ZPIZ-2 izvede pri izplačilu pokojnin za mesec februar. Pokojnine se uskladijo za 60 % rasti povprečne bruto plače, izplačane za obdobje januar – december preteklega leta, v primerjavi s povprečno bruto plačo, izplačano za enako obdobje leto pred tem, in za 40 % povprečne rasti cen življenjskih potrebščin v obdobju januar – december preteklega leta v primerjavi z enakim obdobjem leto pred tem. Uskladitev pokojnin je izražena v odstotku in je seštevek obeh ugotovljenih delnih rasti. Tako izračunana uskladitev pokojnin ne more biti nižja od ugotovljene polovične rasti cen življenjskih potrebščin.

30. seja Sveta Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje
Slovenije (26. 1. 2022)

Na SPIZ sprejeli sklep o dodatni uskladitvi pokojnin in drugih prejemkov, priznanih do vključno 31. decembra 2010,  v višini 3,5 odstotka od 1. januarja 2022, o dodatni uskladitvi pokojnin in drugih prejemkov, priznanih v letu 2011, v višini 1,7 odstotka od 1. januarja 2022 ter o uskladitvi pokojnin in drugi prejemkov, priznanih od 1. januarja 2012 dalje, o uskladitvi najnižje pokojnine, zagotovljene pokojnine in najnižjega zneska invalidske pokojnine iz prvega, tretjega in četrtega odstavka 39. člena ZPIZ-2, v višini 1 odstotka, vse od 1. januarja 2022.

Po tem sklepu usklajena najnižja pokojnina znaša 282,36 evra, zagotovljena pokojnina 626,20 evra, najnižji znesek invalidske pokojnine pa 392,43 evra.

Uskladitev pokojnin se izvede pri izplačilu pokojnin za mesec januar 2022.

(klik) ZPIZ

KAKO IZVESTI ZBOR ČLANOV ?


ZDUS, 14. 2. 2021

Posredujemo odgovor Ministrstva za notranje zadeve v zvezi z izvedbo zborov članov društev v živo. Besedilo obarvano v odebeljenem tiskzu je za vse nas zelo pomembno.

Sporočilo poslal(a): Irena Likar/MNZ/GOV

Spoštovani.

V Ministrstvu za notranje zadeve lahko pojasnimo le določbe 15. in 16. člena Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 (http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ODLO2622). Na podlagi 15. člena je začasno prepovedano zbiranje oziroma druženje ljudi na javnih krajih, razen za ožje družinske člane ali člane skupnega gospodinjstva. 16. člen se nanaša samo na organizirane javne shode (kot
jih določa ZJZ) in ne na kongrese, občne zbore, sejme in podobne dejavnosti.

Dovoljeno pa je zbiranje ljudi v zaprtih ali odprtih prostorih oziroma površinah, če udeleženci izpolnjujejo pogoj prebolevnosti, cepljenja ali testiranja (PCT) ter je med njimi mogoče zagotoviti medosebno razdaljo 1,5 metra. Tako delo različnih subjektov (pravnih oseb, društev …) ni prekinjeno, temveč le pogojeno z izpolnjevanjem določenih pogojev. Pogoj PCT morajo izpolnjevati vse osebe, ki so naštete v 3. členu odloka. Poleg izpolnjenega
pogoja PCT je obvezno treba upoštevati pogoj nošenja zaščitne maske, če gre za gibanje in zadrževanje v zaprtih prostorih ter na odprtih površinah, če ni mogoče zagotoviti medosebne razdalje 1,5 metra.

Informacije o omejitvi zbiranja so objavljene na spletni strani https://www.gov.si/teme/koronavirus-sars-cov-2/omejitve-zbiranja/.

Lep pozdrav.

REPUBLIKA SLOVENIJA
MINISTRSTVO ZA NOTRANJE ZADEVE
Služba za odnose z javnostmi
  Štefanova 2, 1501 Ljubljana, Slovenija
T:+386 1 428 42 17
E: soj.mnz@gov.si



17.1. 2022

KAJ NAREDITI S SESTANKI ORGANOV DRUŠTVA IN OBČNIMI ZBORI V ČASU VISOKEGA PORASTA OKUŽB?

Ob ponovnem visokem porastu okužb s koronavirusom in dejstvu, da v državi ni razglašena epidemija, se mnoge nevladne organizacije ponovno soočate z vprašanjem, ali lahko izvedete seje svojih organov na daljavo, čeprav vaši akti te možnosti ne predvidevajo.

O pravilih in postopku izvajanja občnih zborov (zborov članov, skupščin) v času koronavirusa smo na CNVOS že pisali. Več o tem si lahko preberete tukaj in tukaj.

Občni zbor (ali seja drugega organa društva), na katerega so povabljeni zgolj člani, sicer ne sodi med javna zbiranja ali javne prireditve, vendar pa bi izvedba množične seje lahko pomenila tveganje za zdravje članov in bi bila v nasprotju s priporočili pristojnih institucij.

Če so na občni zbor povabljene tudi druge osebe, ki niso člani organizacije, kot so na primer mediji in predstavniki lokalne skupnosti, oziroma na sejo vabite vse preko sredstev javnega obveščanja, pa gre za javno prireditev. Takšna javna prireditev ne spada pod nobeno izjemo (športne in kulturne prireditve, sejmi ter kongresi), zato je izvedba prepovedana.

Kako torej ravnati?

Če društva v svojih temeljnih aktih nimate določeno, da se lahko seje organov oziroma občni zbor izvede tudi na daljavo ali korespondenčno, potem se pri sklicu občnega zbora oprite na 114. člen #PKP6. Ta določa, da se lahko občni zbor, vse dokler veljajo omejitve gibanja in zbiranja, skliče in izvede korespondenčno, ne glede na to, kaj o sklicu določa temeljni akt društva.

Pri tem je potrebno zagotoviti enakopravnost sodelovanja članov, kar pomeni, da jim morate pravočasno poslati obvestilo (skupaj z morebitnim gradivom) o sklicu seje, jim omogočiti, da oddajo svoj glas ter jih po koncu seje o sprejetih sklepih tudi nemudoma obvestiti.

Za sklic, izvedbo in odločanje na korespondenčnem zboru se smiselno uporabljajo določbe temeljnega akta društva. Če vaš statut oziroma pravila na primer določajo, da je potrebno pri določeni zadevi izvesti tajno glasovanje, ta obveznost velja tudi za korespondenčno sejo.

O tem, kako pravilno izvesti korespondenčno sejo, smo bolj obširno pisali tukaj.

Je možnost podaljšanja mandata organom društva še vedno mogoča?

Še vedno velja, da se pod določenim pogojem lahko avtomatično podaljša mandat zastopniku društva ali članu organa upravljanja društva. Če mandat poteče v času, ko še vedno velja prepoved zbiranja, se ta avtomatično podaljša, če občnega zbora ne morete sklicati korespondenčno ali na daljavo. Pri tem velja, da se mandat podaljša do prvega občnega zbora, ki bo sklican po izteku mandata. V primeru takšnega avtomatičnega podaljšanja morate sklicati občni zbor v roku treh mesecev od preklica omejitvenih ukrepov.

Če se boste odločili za srečanje v živo, vam svetujemo, da upoštevate vse zaščitne ukrepe (uporaba kirurških zaščitnih mask ali mask tipa FFP2, razkuževanje itd.), vključno z ugotavljanjem izpolnjevanja pogoja PCT. Več o zaščitnih ukrepih si lahko preberete tukaj (splošni ukrepi).

Čeprav občni zbor, na katerega so vabljeni samo člani društva, ni javna prireditev, v CNVOS še vedno odsvetujemo izvedbo v živo. Svetujemo vam, da skrbite za zdravje in varnost svojih članov ter priporočamo, da občni zbor izvedete na daljavo oziroma korespondenčno.

Vir: https://www.cnvos.si/novice/2969/kaj-narediti-s-sestanki-organov-drustva-in-obcnimi-zbori-v-casu-visokega-porasta-okuzb/

Delimo tudi vabilo CNVOS na pravno posvetovalnico v zvezi s pripravo letnega poročila društva, ki bo 2.2.2022 ob 14. uri po Zoom (organizira CNVOS). Število mest je omejeno. Več o vsebini in roku za prijavo: https://www.cnvos.si/kaj-pocnemo/izobrazevanja/aktualna/pravna-posvetovalnica-kaj-moramo-vedeti-o-letnem-porocilu/

 


2021


Novo leto prinaša nove izzive za prav vsakega od nas. Na PZDU DBk se zavedamo, da se društva v trenutni dani situaciji soočate tudi z izzivi glede organizacije zborov članov ter sej in skupščin delovnih teles v vaših organizacijah, saj fizični stiki niso zaželeni prav zaradi morebitnega poslabšanja epidemiološke situacije v državi. Ali lahko izvedete seje svojih organov na daljavo, čeprav te možnosti vaši akti ne predvidevajo?
Mnoge organizacije se ob ponovni razglasitvi epidemije in nadaljevanju izjemnih razmer, ki bodo po napovedih lahko trajale še nekaj časa, ponovno ukvarjajo z vprašanjem, ali lahko izvajajo seje zbora članov ali drugih organov na daljavo, čeprav te možnosti nimajo izrecno predvidene v statutu ali drugem aktu.

MOŽNOST IZVEDBE KORENSPONDENČNE SEJE ZBORA ČLANOV

Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (t. i. 6. Protikorona zakon-Ur. l. št. 175/20 z dne 27. 11. 2020, začetek veljavnosti 28. 11. 2020) v 114. členu določa možnost korespondenčnega sklica in izvedbe zbora članov.

114. člen
(sklic in izvedba zbora članov društva, zveze društev oziroma podružnice tujega društva)

(1) Ne glede na določbe temeljnega akta oziroma statuta lahko društvo, zveza društev oziroma podružnica tujega društva (v nadaljnjem besedilu: društvo) v času do preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19, o najpomembnejših odločitvah skliče in izvede zbor članov društva korespondenčno, če lahko zagotovi enakopravnost sodelovanja vseh članov. Za sklic, izvedbo in odločanje na korespondenčnem zboru članov društva se uporabljajo določbe temeljnega akta društva.

(2) Če je zastopniku ali članu organov upravljanja društva v času veljavnosti ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19 potekel mandat za zastopanje oziroma opravljanje funkcije, določen s temeljnim aktom oziroma statutom, se mu mandat podaljša do prvega zbora članov, ki sledi poteku mandatne dobe, če društvo zbora članov ne more sklicati na način, določen s prejšnjim odstavkom. Društvo je dolžno sklicati zbor članov najpozneje v treh mesecih od preklica ukrepa začasne delne omejitve gibanja ljudi in omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s COVID-19.

Tehnična izvedba sej organov v aktih nevladnih organizacij pogosto sploh ni točno določena, kar pomeni, da je lahko izvedba na daljavo, denimo z videokonferenco, že v osnovi (torej tudi brez izjemnih razmer) skladna z akti.


PREVERITE TEMELJNI AKT (STATUT) ORGANIZACIJE

Seja z uporabo videokonference je pri mnogih organizacijah možna na način, da se upoštevajo vsa pravila aktov. Izvedba na daljavo ni neskladna z akti zgolj zato, ker v njih ni izrecno predvidena, ampak šele v primeru, če pri izvedbi na daljavo res ni mogoče upoštevati vseh pravil. Smiselno je pogledati vsebino aktov in preveriti, ali je mogoče s katerim načinom izvedbe na daljavo upoštevati vsa pravila.

Če pravila organizacije predvidevajo le izvedbo seje organa z osebnim srečanjem v živo, izvedba sej na daljavo ni možna brez spremembe temeljnega akta ali pravilnikov.

V tem primeru so trenutne izjemne okoliščine tiste, ki lahko upravičijo kršitev pravila, da se seje izvedejo z osebnim srečanjem v živo, in drugih s tem povezanih pravil. Okoliščine namreč trenutno onemogočajo normalno izvedbo sej v živo – tako zaradi predpisov (npr. prepovedan prehod med občinami in regijami) kot tudi zato, ker izvedba seje v živo glede na trenutno stanje pomeni nesorazmerno tveganje za zdravje članov (še toliko bolj, če gre za rizične skupine, starejše, bolne). V okoliščinah, v katerih se nahajamo, bi ne glede na pravila društva tako lahko celo ugotovili, da bi izvedba seje z osebnim srečanjem (ki je sicer v skladu s pravili) bolj omejevala pravico člana do odločanja kot pa izvedba prek spleta, saj bi član za odločanje z osebno navzočnostjo moral nesorazmerno tvegati svoje zdravje.


UPORABEN PRIMER KAKO SE ODLOČITI GLEDE IZVEDBE SEJE

Pri odločanju, ali izvesti sejo na daljavo, ki krši kakšno pravilo vaše organizacije je treba predvsem pretehtati oz. primerjati:

  • interese vaše organizacije in članov, ki se ščitijo z upoštevanjem pravil o izvedbi seje in
  • interese, ki se varujejo z izvedbo na daljavo.

PRIMER: ZBOR ČLANOV DRUŠTVA ALI KLUBA
Če se z izvedbo na daljavo ne krši nobeno pomembno pravilo, ki bi resno posegalo v pravice članov do odločanja, hkrati pa izvedba seje v živo, ki je po pravilih, krši priporočila inštitucij, ogroža javno zdravje in zdravje članov, v najslabšem primeru pa od članov celo terja kršitev predpisov, je seveda izvedba na daljavo lahko upravičena, medtem ko izvedba v živo ni.

Pomembno pri presoji je tudi to, ali je odločitev v danem trenutku nujna – ali je torej seja v tistem trenutku nujna za zaščito interesov članov in društva, ali je bolj smiselna odložitev seje do izteka izjemnih razmer. Glede na to, da te izjemne razmere utegnejo trajati še precej časa, je pogosto v interesu organizacije in njenih članov ter uporabnikov, da se seja opravi, oziroma je to potrebno za delovanje društva.

Navedeno ne velja le za čas razglašene epidemije, ampak je podoben razmislek s tehtanjem interesov možno opraviti v celotnem času izjemnih razmer. Tudi če inštitucije zbiranja in srečanja zgolj odsvetujejo oz. takšna izvedba krši zgolj priporočila, ali na primer če organizacija ugotovi, da za njene člane obstajajo posebna tveganja (denimo, ker so nekateri člani so rizične skupine, bolniki, starejši), je izvedba seje zbora članov na daljavo lahko upravičena.


IZVEDBA SEJE NA DALJAVO – KAKO JO IZVESTI?

  • Na dnevni red seje na daljavo umestite le zadeve, o katerih mora organ nujno odločati.
  • Članom pošljete obvestilo o sklicu seje, kjer navedete, da se seja organa zaradi preprečevanja širitve okužbe s koronavirusom in ob upoštevanju predpisanih ukrepov ter priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje izjemoma izvede na daljavo. Obvestilo pošljete na način, kot se vedno sklicuje seja organa.
  • Pri sklicu in izvedbi seje ter glasovanja na daljavo smiselno uporabljajte vsa druga pravila organizacije, ki veljajo za običajne seje organa (roki za sklic, posredovanje gradiv za glasovanje, predvidene večine, potrebne za sprejem sklepa, in podobno).
  • V obvestilu članom organa določite in pojasnite tehnični način izvedbe seje, tj. kakšen bo način razprave in glasovanja (npr. po navadni pošti, po elektronski pošti na določen naslov, na konferenčnem klicu, preko razpoložljivih spletnih platform, itd.).
  • Obvestilu priložite vsa gradiva, ki so potrebna za odločanje.
  • Če boste glasovanje izvedli pisno (po elektronski ali navadni pošti), v obvestilu določite rok trajanja seje oz. rok za glasovanje o predlaganih sklepih seje. Priporočljivo je, da je rok za glasovanje vsaj tri dni za glasovanje po elektronski pošti oz. vsaj pet do sedem dni za glasovanje po navadni pošti. Nekaj dodatnih dni dopustite še za razpravo. Če se seja prične takoj ob samem sklicu, pa pri določitvi roka za glasovanje upoštevajte tudi rok za sklic seje organa (rok od sklica seje do poteka glasovanja ne sme biti krajši od roka za sklic seje, ki je določen v statutu).
  • Tudi pri seji, ki v celoti poteka pisno, omogočite razpravo pred glasovanjem tako, da zberete stališča članov organa in dostop do njih omogočite članom vse do roka za glasovanje (npr. prejete pripombe objavite na spletni strani, jih posredujete po elektronski pošti vsem članom, odgovarjate na vprašanja po telefonu, …). Za razpravo lahko določite tudi poseben rok, do katerega lahko člani pošljejo svoje komentarje. Lahko pa iz praktičnih razlogov določite tudi, da razprava in glasovanje potekata istočasno, tako da lahko člani organa glasujejo takoj in ne šele po koncu razprave. Pri izvedbi seje po elektronski pošti bodite pozorni tudi na pravila varstva osebnih podatkov organizacija ne sme razkriti elektronskega naslova posameznikov drugim, če za to nima soglasja ali druge podlage. Zato obvestila pošiljamo v t. i. »skriti kopiji«.

Glej tudi

NAVODILO DRUŠTVOM UPOKOJENCEV V ČASU KORONAVIRUSA COVID-19


(klik) Kako izvesti zbor članov na daljavo?

(klik) Spletna orodja za izvedbo zbora članov društva na daljavo

(klik) Kako izvesti tajno glasovanje na korespondenčni seji?

Vir informacije je Zavod center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij (CNVOS)


Sklepa kolegija predsednika ZDUS z dne 23.12.2020

Sklep št. 21: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj se zbori članov DU izvedejo na korespondenčen način, pri čemer je potrebno zagotoviti vse podlage za izvedbo, oz. se s sklicem počaka na čas, ko bodo razmere dopuščale izvedbo v živo, saj se je pri korespondenčni seji potrebno zavedati administrativnega in finančnega bremena za DU.

Sklep št. 22: PZDU se seznani s sklepom kolegija predsednika ZDUS, naj DU članarino poberejo na način, kot si bodo določili sami, pri čemer se zavedamo trenutne situacije zaradi epidemije in običajnih poti pobiranja letne članarine.